تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ارتباط فرزندم با جنس مخالف

ارتباط فرزند با جنس مخالف

دوستی با جنس مخالف چه تاثیری بر کودکان دارد؟ در برابر ارتباط فرزند با جنس مخالف چگونه رفتار کنم؟ به همین دلیل، ما ممکن است تفاوت هایی را در نحوه بازی کودکان یا اینکه با چه کسی بازی می کنند، ببینیم. با این حال، دوستی های اولیه با افراد جنس مخالف، ممکن است کودک شما را در معرض انواع مختلف بازی و فرصتی برای توسعه مهارت های جدید قرار دهد.

ارتباط فرزند با جنس مخالف

درباره این موضوع صحبت کنید. شما وظیفه دارید در مورد مسائل جنسی و عاطفی در هر مقطع سنی فرزندتان به نسبت سن و فهمش با او صحبت کنید. مثلا از همان ۳ سالگی باید مراقبت از نقاط حساس بدن را به فرزنتان آموزش دهید. در ۵ سالگی در مورد تفاوت دختر و پسر برایش توضیح دهید و … . در آستانه نوجوانی هم شما باید درباره بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ عاطفی و هر آنچه او پیش رو دارد به اندازه فهم خودش برایش توضیح دهید. این اطمینان را به او بدهید که به سوالاتش در این زمینه پاسخ خواهید داد.

رفیق باشید

تا زمانی که نتوانید با نوجوانتان دوست باشید این مسائل را با شما در میان نمی‌گذارد. مهم است که فرق دوست عادی و دوستی یک والد را بدانید. دوستی صحیح والد با نوجوانش به این شکل است که فرد اقتدار والدگری‌ اش را حفظ می‌کند. حد و مرز دارد. برای خانه و نوجوانش قوانین مشخص دارد و به آن پایبند است. اما در عین حال هرگز نوجوانش را تحقیر نمی‌کند. او را تنبیه نمی‌کند. عزت نفسش را نمی‌کشد. قضاوتش نمی‌کند. نصیحت نمی‌کند و مانند یک پایگاه امن برای نوجوانش عمل می‌کند که نوجوانش می‌داند با وجود خطاها و اشتباهاتش همیشه کنار او جایش امن و ارزشمند است.

آماده باشید

شما یک نوجوان در خانه دارید. پس منتظر روزی باشید که کنجکاوی‌ های جنسی‌ و عاطفی‌ اش شروع شود. نباید با فهمیدن این موضوع شوکه شوید. این روند طبیعی رشد اوست. همانطور که منتظر راه رفتنش، سخن گفتنش و … بودید باید منتظر این مرحله نیز باشید. پس دست و پایتان را گم نکنید و برای هر دو طرفتان کار را پیچیده‌ تر نکنید. او به اندازه کافی سردرگم و بی پناه در طوفانی از هورمون‌ ها و هیجاناتش هست. شما باید پناه گاهش باشید و آرامش کنید.

مسلما در جامعه کنونی شما نمیتوانید از ارتباط بین دو جنس پیشگیری کنید. احتمال به وجود آمدن ارتباط فرزند با جنس مخالف بسیار است. اگر شما نگران این مورد هستید میتوانید از متخصصان مرکز مشاوره بینا کمک بگیرید. آگاهی و بینش خود را در این زمینه بالا برده و نگران آینده کودک خود نباشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *