تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

آیا میتوانم رابطه ام را نجات دهم؟

آیا میتوانم رابطه ام را نجات دهم؟

اگر در رابطه ای مشکل دار قرار دارید و می کوشید بفهمید آیا باید به رابطه خود ادامه دهید یا آن را ترک کنید. ادامه رابطه یا رهایی از آن چه مشکلاتی برای شما به دنبال خواهد داشت. آیا میتوانم رابطه ام را نجات دهم؟ شما به رابطه تمام شده چسبیده‌اید و با گفتن جملاتی مثل اگر من فلان کار را انجام می‌دادم، هنوز هم در کنار هم شاد بودیم با خودتان مناظره‌ی ذهنی دارید. بدین طریق موجب ناراحتی خود میشوید.

آیا میتوانم رابطه ام را نجات دهم؟

میکوشید بفهمید چه عاملی موجب تخریب و قطع رابطه‌ تان شد تا دوباره همان الگوهای قدیمی را تکرار نکنید. سعی دارید الگوهای رفتاری یا نگرش‌های خود یا طرف رابطه‌ تان را درک کنید. شاید بدین طریق بفهمید که چرا رابطه‌ هایتان ادامه نمی‌یابد. آیا میتوانم رابطه ام را نجات دهم؟

ویژگی های رابطه سمی چیست؟

شخص مدام از شما تعریف و تمجید می‌کنه. اما نه به شکل لوس بلکه بسیار هوشمندانه. بهتون احساس پرفکت بودن و دلپذیر بودن زیاد میده. از این روند یک الگوی ثابت میسازه. تعریف و تمجیدهای درست و به‌ جا انجام میده بعد یهو این الگوی ثابت رو می‌شکنه ‏یک‌ دفعه سرد‌ میشه. تا قبلش همش اون دنبال شما بوده و این الگو رو ساخته اما با یهویی سرد شدن، یه احساس ناامنی ناخودآگاه و شدید در شما ایجاد میکنه. انگار یهو احساس گناه میکنید. احساس کمبود و نقص میکنید.

حالا شمایید که میفتید دنبالش تا اون حس ناامنی رو درخودتون رفع کنید. مثل اعتیاد به تمجید و ستایشی که بهتون اون احساس سرخوشی تمجید نرسیده میشید. بعد شروع میکنه بدون الگو و گاه به گاه بهتون اون تمجید رو میده. این اون احساس ناامنی رو تشدید میکنه. اعتیاد رو هم تشدید میکنه. هر لحظه منتظر تمجیدید. برای تمجید و توجه اون شخص کارهایی می‌کنید. که در حالت عادی ازتون سر نمی‌زنه. فکر کن بعد این اتفاق تازه کلی هم وعده و وعید با دلخوشی احقاق همشون آینده رو برای خودت ساختی. در کمال ناباوری بعد از بالا بردن سطح همه چی با رهایی یک دفعه مانند سقوطی از برج چند طبقه برات رقم میزنه. خلاصه که مراقب باشین که به کی و چی دل میبندید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *