تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تعهد در ازدواج چیست؟

تعهد در ازدواج چیست؟

تعهد در ازدواج چیست؟ تعهد واقعی، یک حلقه ازدواج، عقدنامه یا سال‌هایی نیست که زندگی کرده اید. بلکه رفتار شما در تک تک روزهای زندگی با همسرتان است. تعهد یعنی در مورد همسرتان بد صحبت نکنید. به عنوان یک دوست وفادار حتما اجازه نمی‌دهید کسی در مورد دوست‌ تان بد حرف بزند و شما هم پشت سر او حرف ناخوشایندی نمی‌زنید.

تعهد در ازدواج چیست؟

در زندگی زناشویی هم باید در مورد همسرتان و پشت سر او، از هر گونه کلام منفی خودداری کنید.تعهد یعنی اینکه تحت هر شرایطی پشت سر همسرتان خوب حرف بزنید. اگر مشکلی دارید که باید آن را مطرح کنید، فقط با همسرتان و در خلوت خودتان این کار را بکنید. بدون تعهد، رابطه زناشویی از پای بست ویران است! زندگی مشترک با تعهد آغاز میشود و با همان ادامه می یابد. آنهایی که هدفی ندارند بنابراین تعهدی هم ندارند.

عوامل موفقیت در ازدواج

سه عامل کلیدی موفقیت در رابطه زناشویی عبارتند از:

  1. تفاهم: آگاهی از اینکه من و تو به عنوان همسر متفاوت از یکدیگر هستیم.
  2. توافق: بر سر این تفاوت به توافق میرسیم  و  آن را مدیریت می کنیم.
  3. تعهد: بر سر توافق مان متعدانه می ایستیم و به تفاوت یکدیگر احترام می گذاریم.

تهدیدها معمولاً از سوی شریک زندگی جدی گرفته می‌شود و باعث خدشه‌دار شدن حرمت و احترام بین‌تان خواهد شد. فردی که با هر اختلاف‌ نظری تهدید به جدایی می‌کند، قاعدتاً تعهد و وفاداری زیادی به آن رابطه ندارد. بنابراین اگر حرفتان با عملتان یکی نیست و تنها از شدت ناراحتی و یا تنبیه طرف مقابل‌تان تهدید می‌کنید. بدانید که این کار به شدت باعث تخریب رابطه‌تان می‌شود و احساس خیلی بدی را از شما در قلب و ذهن طرف مقابل به جا می‌گذارد.

داشتن ازدواج موفق

موفقیت در ازدواج فقط از طریق یافتن همسر مناسب به دست نمی آید. بلکه از طریق همسر مناسب بودن و همسرداری درست، ایجاد می شود. (بارنت آر بریکنر) هنگام شروع زندگی مشترک، وقتی چیزی به جز یکدیگر نداریم، تمرکز زیادی روی عناصر سازنده مهم یک ازدواج سالم و موفق داریم.

اما همانطور که رابطه ما رو به جلو ادامه دارد، دغدغه ها شروع به جمع شدن می کنند و باعث می شوند ما از موارد ضروری ازدواج خوب دور شویم و یکدیگر را فراموش کنیم. اهمیت دادن به شغل، خرید ماشین و خانه جدید یا تربیت کودکان، اهمیت زیادی دارد. اما نباید ابتدای زندگی مشترک و تعهد خود را فراموش کنید. زمانی که مهمترین دارایی شما، عشق و رابطه تان بود.  در نهایت نیز باارزش ترین داشته شما برای تمام زندگی، عشق و دوستی شما و شریک زندگی تان است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *