تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

گفتگو با فرزند

گفتگو با فرزند

کاهش گفتگو با فرزند در خانواده‌ ها و کاهش ارتباطات کلامی میان اعضای خانواده به مرز هشدار رسیده است. و سلامت خانواده‌ ها را تهدید می‌کند. نتایج یک پژوهش که در گروه آسیب شناسی اجتماعی در بنیاد علوم رفتاری انجام شده است. نشان می‌دهد میزان هم کلامی والدین شاغل با فرزندان در روز فقط چهل و نه دقیقه است.

گفتگو با فرزند

والدین شاغل به علت گرفتاری‌ های شغلی، مشکلات رفت و آمد، تماشای تلویزیون و… کمتر از یک ساعت در روز را با فرزندان خود سپری می‌کنند. و با کودکان هم کلام می‌شوند.
در بررسی بین چهار هزار و دویست و پنجاه پدر و مادر شاغل مشخص شد. که بهترین سرگرمی و اسباب بازی این‌ گونه خانواده‌ ها، بازی‌ های الکترونیکی بوده است. همین موضوع باعث شده فرزندان نیز علاقه کمتری به حضور در کنار والدین داشته باشند. به گفته آسیب شناس اجتماعی، در شهرستان‌ ها این زمان خیلی بیشتر بوده است. به چهار ساعت نیز می‌رسد.

موانع گفتگو با کودک

همچنین شصت و هشت درصد از والدین مشکلات مالی را مهم ترین مانع برای گذراندن وقت بیشتر در کنار خانواده تشخیص داده‌اند. سی و شش درصد از فرزندان این خانواده‌ ها نیز کمبود حضور والدین را باعث ناراحتی روحی خود اعلام کرده اند. در این تحقیق مشخص شد که ۷۰ درصد از خانواده‌ ها فقط روزهای تعطیل در کنار هم غذا می‌خورند. کمتر از پنجاه و پنج درصد از خانواده ها به مهمانی یا گردش‌ های دسته جمعی با یکدیگر می‌روند. در کودکان زیر شش سال، قصه گویی هنگام خواب، بازی والدین با فرزندان و همراهی کودکان در گردش‌ ها و بازی‌ های خارج از خانه بزرگ ترین آرزوهای کودکانی است که دارای والدین شاغل هستند.

نتیجه ارتباط والدین با کودک

چنانچه خواهان روابط پایدار و دائمی با فرزندانتان هستید. باید وقت بیشتری برای با هم بودن صرف کنید. ریشه سردی محبت و رفتار کودکان با والدین در بزرگسالی ارتباط مستقیم با ارتباطات کلامی والدین با کودک خود دارد. افرادی که در کودکی بیشتر از جانب والدین مورد محبت و نوازش قرار گرفته‌اند. دارای قدرت تحلیل بیشتری خواهند بود. در آینده به راحتی می‌توانند این محبت را به نزدیکان خود انتقال دهند.

سخن آخر

کودک موجودی است استثنایی که باید به آن عشق داد و عشق. بزرگترین نیاز او نیاز به محبت است. از کنار خواسته های کوچکش نباید آسان گذشت. پاسخ به این نیازها پاسخ به امنیت کودک است. فراتر از آن چیزی که فکر میکنید، میفهمد. راحتر از آن چیزی که فکر میکنید آرام میگیرد. با او حرف بزن هر چند که زبان تو را نفهمد و او را لمس کن هر چند که پاسخی نگیری. مطمئن باش پاسخ نگاه ها و مهربانی هایت را روزی به تو خواهد داد. زیباتر و حساستر از آن چیزی است که می اندیشی. او را دریاب چرا که او… تنها یک کودک است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *