تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تربیت کودک خوش قول

تربیت کودک خوش قول

برای تربیت کودک خوش قول باید چیکار کنیم؟ کلمه خوش قولی را در خانه خودتان و بین خانواده مقدس کنید. مثلا جزو یکی از تعریف های کلامی شما از ‏کودکتان باشد. قربون پسر خوش قولم برم. اینکار برچسب مثبت زدن به کودک است و ریل گذاری برای خلق شدن فرزند شماست.

تربیت کودک خوش قول

گاهی موضوع را برایش عجیب کنید. وقتی بچه ها کار ‏خوبی می کنند مثلا نماز می‌خوانند یا بدون اینکه شما گفته باشید در حال کمک به شما هستند. و… جمله ‏مذکور را بگویید تا با تعجب بگوید: چه قولی؟ آن وقت از فرصت استفاده کنید و مثلا بگویید: اینکه خدا گفته ‏نماز بخوانید. به پدر و مادر کمک کنید و… و تو الان این کار رو می کنی‎. وقتی زمان انجام یکی از خواسته های او رسید. مثلا سر موقع خریدی برایش انجام دادید و… نقش بازی ‏کنید. و برای لحظاتی نگویید که آن کار را کرده اید. وقتی بچه‌ ها ناراحت شدند و ابراز ناراحتی کردند.

چطور بچه خوش قول تربیت کنیم

بگویید که ‏واقعا چقدر بدقولی حس بدی ایجاد می‌کند. من فقط خواستم نظرتو را درباره بدقولی بدونم. این هم کادوی ‏شما و‎…‎ قرارهای بین خودتان مثل تمیز کردن اتاق و… را به شکل یک قول معرفی کنید. بعد روی دیوار اتاق کودک ‏نصب کنید. به کودکتان یک کاردستی هم برای جمله من از بدقولی بدم میاد. درست کنید و بالای آن نصب ‏کنید تا بچه ها نسبت به انجام قول شان پایبند باشند‎.‎ مثل همه ویژگی های تربیتی دیگر، اگر بخواهید خوش قولی را به بچه ها یاد دهید. اما خودتان خوش قول ‏نباشید هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرید‎. یادگیری بچه‌ها مشاهده‌ای است.

تکنیک های برخورد با رفتارهای ناسازگارانه فرزندان

اگر خود تحت فشارهای روانی ناشی از زندگی و كار قرار داریم و نمی توانیم رفتار و گفتار خود را كنترل كنیم. بهتر است قبل از انجام هر كاری در مورد فرزند به فكر روشی برای كنترل فشارهای خود باشیم. تحقیقات نشان داده است اگر والدین بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند فرمانبری كودک بیشتر خواهد شد. افكار غلط و انحرافی درباره فرزند خود نداشته باشیم. مثلاً فرزندم این كار را می كند تا حرص مرا در بیاورد. یا او باعث تمام مشكلات در خانه است. چنین افكاری زمینه به وجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به فرزند مهیا می كند و یقیناً بر رفتار ما و او اثر منفی می گذارد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *