تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چه زمانی افسرده هستید؟

چه زمانی افسرده هستید؟

چه زمانی افسرده هستید؟ وقتی احساس افسردگی می‌کنید، بدبینی نافذی بر افکار شما سایه می‌اندازد. نه تنها خود بلکه کل جهان را در یک فضای تاریک و حزن‌آلود تصور می‌کنید. حتی بدتر از آن اینکه تدریجاً به این باور می‌رسید که همه چیز واقعاً به اندازه‌ای که شما تصور می‌کنید بد است.

چه زمانی افسرده هستید؟

اگر افسردگی شما اساسی باشد، امکان دارد به این اعتقاد برسید که همه چیز همیشه منفی بوده است و تا ابد منفی باقی خواهد ماند. وقتی به گذشته فکر می‌کنید فقط اتفاقات ناگوار زندگی خود را به یاد می‌آورید. وقتی سعی می‌کنید تصوری از آینده در ذهن خود بسازید، چیزی به جز پوچی، مشکلات پایان‌ناپذیر و پریشانی نمی‌بینید. این تصویر اندوه‌ بار، موجب به وجود آمدن احساس یاس می‌شود.

چنین احساسی کاملاً غیر منطقی است. ولی به اندازه‌ای واقعی به نظر می‌رسد که خود نیز باور کرده‌اید. که ناتوانی و بی‌کفایتی شما در برابر مشکلات هرگز پایانی ندارد. تحقیقات نشان داده‌اند که افکار منفی منتهی به پریشان‌ حالی، تقریباً همیشه با تحریف عمده افکار همراه هستند. اگر چه شاید این افکار درست به نظر برسند. ولی یاد خواهید گرفت که آنها غير معقول و کاملاً اشتباه هستند و آشفتگی افکار علت اصلی رنج شما است.

کار چه تاثیری در ایجاد افسردگی دارد؟

وجود استعداد مربوطه برای وقوع افسردگی تعیین کننده است. این به طور ژنتیکی تعیین می شود یا به عنوان مثال از طریق ضربه در اوایل زندگی به دست می آید. اگر زمینه ای وجود داشته باشد، وقایع زندگی مانند از دست دادن یا فشار بیش از حد در کار اغلب می تواند یک مرحله افسردگی را تحریک کند. از آنجا که شروع افسردگی معمولاً همراه با احساس خستگی و خستگی است. تمایل زیادی برای مشاهده زودرس کار به عنوان علت افسردگی وجود دارد. تجربه نشان می دهد که این افراد با گرایش متناوب اغلب قبل از شروع کار دچار افسردگی می شوند و پس از بازنشستگی دوباره افسرده می شوند.

اختلالات عاطفی ،که افسردگی مهمترین آنها محسوب می شود، در بیکاران رخ می دهد. به خصوص بیکاران طولانی مدت دلیل اصلی این امر این است که افراد مبتلا به بیماری های روانی به طور قابل توجهی خطر بیکار ماندن را از دست می دهند. از طرف دیگر ، معمولاً کار به عنوان یک عامل محافظ در افسردگی تلقی می شود ، زیرا این کار معمولاً از ساختار روز و یک ریتم منظم خواب و بیداری پشتیبانی می کند و تبادلات اجتماعی و جمعی را ارائه می دهد.

 تفاوت نشانه های افسردگی در زنان و مردان

  1. زنان به خود سرزنشی گرایش دارند و مردان به سرزنش اطرافیانشان.
  2. زنان احساس غم، بی تفاوتی و بی ارزشی می كنند. مردان احساس خشم و تحریک پذیری دارند.
  3. زنان حالت دلواپسی و ترس دارند. مردان بدبین و گارد گرفته می شوند.
  4. زنان از هر درگیری فاصله می گیرند. مردان درگیری و کشمکش درست می کنند.
  5. زنان در این دوران دوست دارند درباره مشکلاتشان صحبت کنند در حالی كه اكثر مردان صحبت درباره افسردگی را ضعف می دانند.
  6. اکثر زنان در این دوران برای درمان خود به غذا، روابط دوستانه و روابط عاشقانه روی می آورند، در حالی که عموم  مردان با تلویزیون، ورزش و رابطه فیزیکی سعی در فراموش کردن مسئله خود می کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *