تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه فرزندم مستقل شود؟

چگونه فرزندم مستقل شود؟

چگونه فرزندم مستقل شود؟ تربیت فرزندی که بتواند روی پای خودش بایستد باید هدف مشترک همۀ پدر و مادرها باشد. نه کودکی وابسته و چسبنده به افراد و شرایط.

چگونه فرزندم مستقل شود؟

اولین باری که او را به مهد کودک می‌برید و تنها بر می‌گردید. اولین باری که با دوستان‌ اش بیرون می‌رود. دفعه اول که به سفر می‌رود. همۀ این‌ ها یعنی او در مسیر استقلال گام برمی‌دارد و با هر گام، هم‌ زمان از تو دورتر می‌شود. معنای والدگری همین است. فرآیند تدریجی، آرام غرورانگیز و البته کمی غم‌ناک رهاکردن.

کمک‌ های بی‌ جا به بچه‌ها ممنوع

روزی سوراخ کوچیکی در یک پیله ظاهر شد. شخصی نشسته بود و ساعت‌ها تقلای پروانه برای بیرون اومدن از سوراخ کوچیک پیله رو تماشا می‌کرد. وقتی تقلای پروانه متوقف شد و به نظر می‌رسید که خسته شده و دیگه نمی‌تونه به تلاشش ادامه بده. اون شخص مصمم شد به پروانه کمک کنه و با برش قیچی سوراخ پیله رو گشاد کرد.

پروانه به راحتی از پیله خارج شد. اما جثه‌اش ضعیف و بال‌هاش چروکیده بودند. اون شخص به تماشای پروانه ادامه داد. انتظار داشت پر پروانه گسترده و محکم بشه و از جثه او محافظت کنه، اما اینجوری نشد. در واقع ناچار شد همه عمر رو روی زمین بخزه و هرگز نتونه با بال‌هاش پرواز کنه. اون شخص مهربون نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از سوراخ ریز اون رو، خدا برای پروانه قرار داده بود. تا به اون وسیله مایعی از بدنش ترشح بشه و پس از خروج از پیله پرواز کنه.

فرزندان ما باید در سختی‌ ها قرار بگیرند باید در تلاش و تقلا برای انجام کارهاشون قرار بگیرند کمک‌ ها و حمایت‌ های زیادی و بی‌ موقع اونا رو یک عمر از کار میندازه.

بال‌ های کودک‌ تان را نبندید

وظیفه کودک نوپای شما در زندگی به دست آوردن حس استقلال است. بنابراین به او اجازه دهید تا عروسک‌ هایش را سر جایشان بگذارد. بشقابش را از روی میز بردارد و خودش لباس‌ هایش را بپوشد. سپردن مسئولیت به کودکان، اعتماد به نفس آن‌ ها و آسودگی خیال شما را تقویت می‌کند.

سعی نکنید همه چیز را درست کنید. به کودکان اجازه دهید تا راه‌ حل‌های خودشان را پیدا کنند. زمانی که شما از روی محبت، کودک خود را به اشتباه کوچکش آگاه می‌کنید. بدون این‌ که به سرعت آن را اصلاح کنید. به او حس اعتماد به نفس و انعطاف‌ پذیری می‌دهید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *