تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه شاد باشیم؟

چگونه شاد باشیم؟

آیا شما هم به دنبال شاد زیستن هستید؟ چگونه شاد باشیم؟ سه راه برای اینکه یک زندگی شاد داشته باشید بیان کردیم. اول اینکه خود را به خاطر افراد بی فایده ای که لایق داشتن هیچ جایگاهی در زندگی تان نیستند، دچار استرس نکنید. دوم هیچگاه احساسات خود را، بیش از حد صرف چیزی نکنید. چون در غیر این صورت صدمه خواهید دید. و سومین راه بیاموزید بدون نگرانی زندگی کنید. چون خدا در همه حال هوایتان را خواهد داشت. اعتماد کنید و ایمان داشته باشید.

چگونه شاد باشیم؟

نباید بگذارید هیچ شک و سوظنی در دلتان بماند. شکاک بودن و شک داشتن اگر از یک حدی بگذرد و ذهن شما را درگیر کند خود یک بیماری روانی است. اگر شکی در دلتان به وجود آمد سریعا آن را با همسرتان در میان بگذارید و آن را از میان ببرید. با شک زندگی کردن آدمی را از پای در می‌آورد. شک درباره ی یک چیز خوب بسیار بدتر و ویرانگر از یقین داشتن و دانستن یک موضوع بد است. ⁣

نقش همراه در زندگی

زن و شوهر در زندگی مشترک باید همراه هم باشند. هیچ یک از آن‌ها معصوم نیستند و هر کدام ممکن است در زندگی، رفتار‌های بعضاً نادرستی داشته باشند. در چنین شرایطی بهتر است اخلاق و رفتار بد همسرمان را یک بیماری تصور کنیم. که برای اصلاح و مدیریت آن، نیاز به همراهی با اوست. کافی است نگاهمان به او مانند نگاه به یک فرد بیماری باشد که نیاز به کمک و همراه دارد. نه بیماری که به حال خود رها شود. شفقت، مهربانی، صبوری، توجه به حساسیت‌ها، تشخیص نیازهای به موقع، نیّت خالص و خیرخواهی، از ملزومات و ویژگی‌های همراه یک مریض است. که البته درکنار آن مراجعه به مشاور حاذق نیز کمک فراوانی به استحکام زندگی می‌کند.

در زندگی مشترک باید بپذیریم من و همسرم هیچ کدام کامل نیستیم. همانطور که او نیاز به رشد و بهبود روند رفتارش در مسیر زندگی دارد. من هم دارم. اگر او در رفتارش با من و دیگران دچار اشتباهاتی می شود، من هم می شوم. اگر او نیاز به تغییر و تحول برای بهتر شدن زندگی مشترک دارد. من هم نیازمند تحول و رشد هستم. برای ساختن زندگی مشترک بهتر، هر دو طرف نیازمند آموختن و تلاش هستند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *