تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه برای ازدواج آماده شویم؟

چگونه برای ازدواج آماده شویم؟

چگونه برای ازدواج آماده شویم؟ وقتی شروع به دوست داشتن ديگری میكنيم تمايل داريم كه از آينده خودمان بيشتر به او ببخشيم، چرا كه او هنوز يك غريبه ناشناس است و ما سعی داريم او را بيشتر بشناسيم. امروز اغلب زوج ها بدون اين كه يكديگر را بشناسند با هم ازدواج می كنند و بعد وقتی وجود مشكل را در می يابند كه تقريباً به نزديكش رسيده اند و راهی نمانده است.

چگونه برای ازدواج آماده شویم؟

ايجاد زود هنگام روابط صميمانه و نزديك می تواند موجب نقصان يا كاهش آرزوها و خواسته های آينده مرد برای شناختن يا بهتر شناختن زن مورد علاقه اش بشود. نشنيده ايد كه می گويند آدم به چيزی كه دستش به آن نمی رسد حريص تر می شود؟ صرف زمان برای ايجاد شناخت بهتر و بيشتر شالوده و پايه ساختمان روابط سالم و موفق در درازمدت است.

راه های آمادگی برای ازدواج چیست؟

ایجاد مرزهای مشخص در روابط:

برای داشتن یه ازدواج موفق لازمه که مرزهایی تعیین بشه. لازمه که سطوح ارتباطات تعیین بشه. الویت ها با مشورت هم مشخص بشه. برای برنامه ریزی ها موافقت و آمادگی هر دو نفر لازمه.

تمرین مسئولیت پذیری:

مسئولیت کارهای شخصیت رو بپذیر، از دوخت و دوز گرفته تا رانندگی و وام و …همچنین مسئولیت انتخاب هات رو، چه به نفعت باشه چه به ضررت.اگه با پدر و مادرت زندگی می کنی، مسئولیت هایی رو در اون زندگی به عهده بگیر.

درک اهمیت مراقبت از دیگری:

همسرت ممکن کرونا بگیره، پریودی پر درد داشته باشه و .. پس بهتر وقتی والدینت، خواهرت، برادرت و .. نیاز به کمک دارند، پرستاری کنی و تیمار کردن رو خوب یاد بگیری!یا مثلا درک کنی که نیاز به خلوت داره یا صحبت. تمرینش رو از قبل ازدواج شروع کن!

رسیدن به یه هویت فردی مشخص:

خوبه که قبل از ازدواج خودمون رو به خوبی بشناسیم و هویت فردی مشخصی رو شکل بدیم.

نیاز به با هم بودن در عین استقلال طلبی:

اینو یاد بگیرید که درسته کنار هم هستید اما متعلق به دیگری نیستید. مستقل باشید در عین اینکه با هم هستید. زوج بودن تفریح فردی، رشد فردی، قدم زدن تنهایی رو نفی نمی کنه.

داشتن برنامه ریزی برای آینده:

یه پلنر، یه روزشمار، یه بولت ژورنال نشون میده که تو چقدر واسه خودت، اهداف فردی و زندگی زناشویی ات برنامه داری! دست به کار شو. پس برنامه هات رو بریز و از ترس تنهایی و استیصال به ازدواج پناه نبر!

روحیه همدلی بالا:

بالا بردن روحیه همدلی یعنی خودت رو بگذاری کنار طرف، گوش بدی، ببینی، بشنوی، حتی گاهی باهاش بغض کنی.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *