تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه با همسرم صحبت کنم؟

چگونه با همسرم صحبت کنم؟

هنگام بحث‌های جدی صدايتان را بلند نكنيد. چگونه با همسرم صحبت کنم؟ بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید. عجز و ناتوانی شما را در استدلال معقولانه نشان می‌دهد. و دیگر این که می‌خواهید حرف خود را با توسل به زور و خشونت به کرسی بنشانید.

چگونه با همسرم صحبت کنم؟

بلند صحبت کردن سبب جلب توجه اطرافیان می‌شود، البته توجه منفی. خونسردی خود را حفظ کنید و کنترل خود را از دست ندهید. چون زمانی که کنترل خود را از دست می‌دهید. و از کوره در می‌روید به همه نشان می‌دهید قادر به کنترل احساسات و هیجانات خود نیستید. به جای اینکه در جملات خود از کلمه تو استفاده کنید. مسئولیت احساسات خود را به عهده بگیرید و از کلمه “من” استفاده کنید. توجه کنید که جملاتی که در آن از کلمه “تو” استفاده میشود چقدر سرزنش کننده به نظر میرسند.

به جای آنكه بگوييد: تو منو عصبانی میکنی. تواصلا اجازه نمیدی حرف بزنم. این جملات را بیان کنید. عصبانی هستم. میخوام همین حالا صحبت کنم. زمانی که این جملات را با ضمیر من شروع میکنید. این گونه جملات کمتر موجب عصبانیت طرف مقابل میشوند. مسئولیت احساسات را بر دوش خود فرد میگذارند. بیشتر احتمال دارد که شریک عاطفیتان به شما گوش دهد.

نحوه ی گفتگو با همسر

اگر می‌خوای همسرت عاشقت باشه بهتره در برخورد با او از کلمات و جملات سنجيده استفاده کنی. چون کلمات تاثير‌ شگفت انگيزی داره. مثلاً اگه به جای گفتن اينکه چه غذای بی‌نمکی پخته‌ای. بگی: غذا خيلی خوشمزه‌اس. فقط يه کم بی‌نمک شده. چيزی از شما کم نميشه. جملات منفی فقط ارتباط شما رو از بين ميبره و باعث ناراحتی ميشه.

از شوخ طبعی همسرتان تعریف کنید و به او بگویید: خوبی شوخ‌طبعی‎ات این است که در بگو و بخندهایت کسی را مسخره نمی‌کنی. به خاطر این اخلاقت از شما ممنونم. همین حرف شما باعث میشود همسرتان حتی اگر خیال چنین کاری را هم داشته باشد حواسش را جمع کند تا مرتکب اشتباهی نشود. شما با شناخت و به کارگیری مهارت‌های ارتباطی، خانواده موفق داشته باشید.

به یکدیگر ضربه بزنید. هر چه محکم تر بهتر. تشکر کردن یک نوع ضربه زدن است. ضربه ای مثبت. کارت عالی بود هم  ضربه ای مثبت است. مراقب خودت باش. خسته نباشی. چقدر عالی هستی. تحسینت میکنم.  بهت افتخار میکنم و… ضربات مثبت هستند. تاثیر این ضربات شگفت انگیز است و باعث ارتقای روابط بین فردی می شود. هر چه تنوع آنها بیشتر گردد تاثیر آن نیز افزایش خواهد یافت.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *