تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا تله ها به وجود آمده اند؟

چرا تله ها به وجود آمده اند؟

شما ممکن است الان متوجه شده‌ باشید چه تله‌ای دارید. اما سالها این تله از کودکی به بعد، بصورت ناخودآگاه در شما وجود داشته و دارد و به شما آسیب زده است و با مشکلات دیگری که روابط عاطفی برای شما به وجود آورده، ترکیب شده و مانند یک کلاف سر در گم، پیچیده‌تر هم شده است. چرا تله ها به وجود آمده اند؟

چرا تله ها به وجود آمده اند؟

مشکلات عمیق روانشناختی‌ تا وقتی در بخش ناخودگاه هستند‌ بسیار آسیب زننده‌تر هستند. مشکلاتی نیز که از کودکی دارید‌ معمولا اینگونه‌اند مثل تله‌ها. چون به دلیل رنجی که در کودکی ‌و در حین رشد از سمت مشکلات خانوادگی و محیط برده‌اید. افکار و هیجانات همراهشان را به مرور سرکوب کرده و به پستوی ناخودآگاه ذهن خود‌ کشانده‌ و پنهان کرده‌اید.

آیا ناخودآگاه در رفتار ما اثر دارد؟

اما آیا اگر چیزی پنهان شود‌ دیگر بر ما تاثیر ندارد؟ اتفاقا در تاریکی نشسته و به ما سنگ پرتاب می‌کند‌‌ و ما ناآگاهیم از کجا می‌خوریم!‌. اما وقتی آن را به سطح آگاهی می‌آوریم و با ساز و کار آن آشنا می‌شویم خلع سلاح می‌شود. مشکلی که شناخته نشود تشدید می‌شود و تاریخ کودکی که خوانده نشود تکرار می‌شود.

پس تا زمانی که با تکرار و تمرین، آن را به سطح آگاهی و سپس خودآگاهی نیاورید‌. و نقاطی که تله شما را فعال می‌کند و افکار خطا و هیجانات منفی همراه آن را نشناسید. همچنان‌ تله‌ شما بر افکار، هیجانات‌ و باورهای شما سیطره دارد.

چرا تله ها به جود آمده اند؟

تله‌ها در واقع برای این وجود آمده‌اند که شما در کودکی خود را با رویدادها و شرایط مشکل‌ زای اطرافتان سازگار کنید .و اکنون نیز در بزرگسالی در شرایط و روابطی خاص فعال می‌شوند و دوباره سر جایشان می‌روند. وقتی تله‌ها فعال می‌شوند شما دچار هیجانات و افکاری منفی می‌شوید و باعث می‌شود قضاوت شما نیز از واقعیت تحریف شود‌.

چرا باید از تله ها آگاه شویم

اگر از ساز و کار تله‌ها‌‌ آگاه شوید. نه کارهایی می‌کنید ‌و وارد روابط خاصی می‌شوید که آنها فعال شوند و شما را دچار افکار و هیجانات منفی کنند و نه اینکه با رفتار و روابطتان، آب به آسیاب آنها می‌ریزید و باعث تکرار و تداوم آنها می‌شوید. پس فکر نکنید‌ آگاهی از ساز و کار تله‌ها بیهوده است. پس با آگاهی عمیق از وجود تله‌ها، علت ایجاد، دلایل تداوم، نوع کارکرد و روشهای فعال شدن آنها می‌توانید تله‌ها را به سطح آگاهی بیاورید و کنترل کنید.‌ بتدریج که با تمرین، تکرار ‌و آگاهی و همراهی درمانگرتان توانستید بر کنترل و هدایت تله‌ها‌ مسلط شوید. عادت‌های جدید و در واقع طرحواره‌های مثبت در شما شکل می‌گیرند و خودتان می‌توانید به مهارت خودکنترلی برسید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *