تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا با خود حرف میزنیم؟

چرا با خود حرف میزنیم؟

چرا با خود حرف میزنیم؟ حرف زدن با خود یا صحبت کردن با خود، یک رفتار رایج و طبیعی است که بسیاری از ما انجام می‌دهیم. این رفتار معمولاً در شرایطی اتفاق می‌افتد که احساس تنهایی، استرس، اضطراب یا نگرانی داریم و نیاز داریم که با کسی در مورد افکار، احساسات یا مسائلی که ما را مشغول می‌کنند، صحبت کنیم.

چرا با خود حرف میزنیم؟

حرف زدن با خود یک روش موثر برای ارتباط با خود، انعکاس بر روی مسائل و کاهش استرس و اضطراب است. این رفتار طبیعی و مفیدی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. تا با خودشان در ارتباط باشند و احساسات و افکار خود را بیان کنند.

دلایل حرف زدن با خود

برخی از دلایلی که باعث می‌شوند که با خود حرف بزنیم عبارتند از:

  1. انعکاس بر روی مسائل: با صحبت کردن با خود می‌توانیم مسائل و مشکلات خود را بهتر درک کنیم. ایده‌ها و راه‌حل‌های مختلف برای آنها بررسی کنیم.
  2. انتقال احساسات: با صحبت کردن با خود می‌توانیم احساسات و افکار خود را بیان کنیم. این کار کمک می‌کند تا احساسات ما آرامش بیابند.
  3. ارتباط با خود: با حرف زدن با خود می‌توانیم ارتباط خودمان با خود را تقویت کنیم. و بهتر درک کنیم که چه چیزی برایمان مهم است.
  4. تقویت تمرکز و تفکر: صحبت کردن با خود می‌تواند به تقویت تمرکز و تفکر خلاقانه کمک کند. و به ما کمک کند تا مسائل را بهتر بررسی کنیم.
  5. کاهش استرس و اضطراب: با صحبت کردن با خود می‌توانیم استرس و اضطراب خود را کاهش دهیم و به خودمان کمک کنیم تا با مسائل بهتر برخورد کنیم.

مزیتهای خودگویی

زمانی که فردی با خودش با صدای بلند حرف می‌زد. اطرافیان با تاسف درباره سلامت روان وی قضاوت می‌کنند. اما این کار نشان دهنده جنبه‌های منحصر به فرد و هیجان انگیزی از فرد است.

  • آنها بهتر از دیگران می‌توانند احساسات خود را کنترل کنند.
  • سازماندهی افکار مثبت و منفی دراین افراد به خوبی انجام می‌شود.
  • آنها قابلیت برنامه ریزی دقیق تری برای کارهای خود دارند.
  • حافظه این افراد قوی است و در روابط اجتماعی و معاشرت‌ها موفق‌تر از سایرین ظاهر می‌شوند.

براساس تحقیقات هر فردی در طول ۲۴ ساعت حداقل به مدت سه دقیقه با خود حرف می‌زند. که بیشتر این حرف‌ها حول محور دلجویی، آرامش، سرزنش، یادآوری کارها، حفظ اطلاعات، تمرین گفتگوی خیالی با اشخاص دیگر و مواردی است که فرد نیاز دارد احساسات خود را کنترل کند. و فردی در دسترس نیست تا از او نظرخواهی کند. در زمانی که فرد احساس تنهایی می‌کند. و به شدت درگیر احساسات است. به طور ناخودآگاه برای کنترل احساسات با خود صحبت می‌کند. در اکثر زمان‌ها این کار باعث آرامش، تصمیم گیری‌های صحیح و بهبود وضعیت روحی می‌شود. این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان علوم روانشناسی دانشگاه Bangor University در کشور ولز است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *