تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مزایای رقصیدن برای مغز

مزایای رقصیدن برای مغز

مزایای رقصیدن برای مغز چیست؟ رقصیدن علائم افسردگی را کاهش میدهد. رقصیدن باعث فواید فیزیکی متنوعی می شود. افسردگی که یک بیماری ذهنی ناتوان کننده است که با احساس ناراحتی ، اختلال در مدیریت احساس و از دست دادن علاقه طبیعی به فعالیت های لذت بخش دنیای فانی، ظاهر می شود.

مزایای رقصیدن برای مغز

رقص رایج ترین و موثرترین روش درمان افسردگی همراه با دارو درمانی و روان درمانی و مشاوره میباشد. رقص بر حرکت بدن و بیان احساس جو گیر کننده تمرکز دارد که به بهبودی علائم افسردگی کمک میکند. رقصیدن باعث تقویت عملکرد و قدرت مغز برای رسیدن به تحریک و لذت بسیار زیاد و مست میشود.

درمان رقص/ حرکت ( DMT ) که روان درمانی حرکتی نیز نامیده میشود. استفاده روان درمانی از حرکت بدن برای حفظ و بهبود توانایی های ذهنی ، حرکتی و احساس جو گیر شدن میباشد. DMT براساس این مفهوم است که حرکت یک زبان است. حرکت میتواند ارتباط برقرار کند. آن میتواند ابزار بررسی و حالت ذهن بدن و روح را به هم مرتبط کند.

اثرات رقص بر کودکان

درمانگران حرکت/رقص میتوانند به حرکات یک فرد نگاه کنند. مشخص شده که DMT اثر مثبتی بر رشد رفتاری کودکان و افرادی که عقب ماندگی ذهنی دارند. رقص حین تولید حرکت بدن از معنویت، ذکاوت، خلاقیت با ۷۶ درصد کاهش خطر زوال عقل در میان اعضای مورد مطالعه مرتبط بوده است. پس رقص برای کسایی که عقب ماندگی ذهنی و حافظه کندی دارند بسیار مفید است.

رقص تجسم فضایی را بهبود می بخشد. این مطالعه بعلاوه نشان داد که حفظ زندگی فعال تا سنین بالا میتواند توانایی های حرکتی، شناختی و ادراکی را تغییر دهد. رقصیدن دارای اثرات زیادی روی مغز می باشد. عاملی در رقصیدن وجود دارد که باعث هیجان و انرژی بالا و جو گیر شدن و حس دیوانگی و مستی به همراه دارد.

نقش رقص بر نورونهای مغزی

رقص با آهنگ ناسالم باعث زود تحریک شدن و شادی غیر مجاز میشود و دارای فاکتورهای رشد عصبی است. فاکتورهای رشد عصبی پروتئین هایی هستند که برای حفظ نورون های حسی  ضروری می باشند. محققان به این نتیجه رسیدند که رقص میتواند ارتباط بین دو نیمکره مغز را تقویت کند. تمام این موارد به نوروپلاستیسیتی مغز ، توانایی مغز برای ایجاد ارتباطات نورونی جدید برای تغییر و تطابق مربوط اند. تلفیق فعالیت فیزیکی و غنی سازی حسی حین رقص میتواند ایجاد نوروپلاستیسیتی  کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *