تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مادر درون کیست؟

مادر درون کیست؟

همه جا حرف از کودک درون هست. تا حالا از مادر درون شنیدین. مادر درون کیست؟ چه ها که نمی کنه. مادر درون، در واقع ذهنیتی ست که مادر از رابطه با مادر خود در دوران کودکی، در خاطره ی حسی اش ضبط کرده است.

مادر درون کیست؟

اگر مادر درونی تشویق کننده و مایه ی دلگرمی باشه. آفرین دخترم بگه. احساس اعتماد به نفس و ارزشمندی به وجود میاد. امان از اون موقعی که مادر درونی، تند و تنبیه کننده باشه. احساس گناه (همون وجدان درد خودمون) و بد بودن ایجاد می کنه. چه اتفاقی می افته. این مادرها، نمی توانند کامل نبودن خود و فرزندشون رو تحمل کنند. هر نشونه ایی از نقص برای آنها اضطراب و بی قراری ایجاد می کنه. از گریه ی شدید گرفته تا نمره ی کم در مدرسه، یا کثیف شدن دست و لباس کودک. صدای مادر درون رو بشنوید و بهش آگاه باشید.

سن فرزندتان را فراموش نکنید

گروهی از والدین یه وقتایی از یه کودک دو ساله انتظار دارن به هر قیمتی که شده ادرار خودش رو کنترل کنه و اگر نکنه اونو بشدت کتک می‌زنن. یه وقتا از نوجوان ۱۳ ساله انتظار دارن مشکلات زناشویی اونها را حل کنه. مراقب مامان یا باباش باشه. مثل خبرچین‌‌ها اطلاعات ببره و بیارده یا جاسوسی کنه. یا برعکس یه وقتا با جوان ۲۰ ساله مثل یک کودک ۵ ساله رفتار می‌کنن و می‌ خوان همه کارهاشو کنترل کنند.

چه فرزندمون رو بزرگتر و چه کوچکتر از اون چیزی که هست تصور کنیم اشتباه کردیم. متاسفانه بعضی از والدین بار‌های روانی خودشون رو به کودکان منتقل می‌کنند. جلوی اونها دعوا می‌کنن و آنها را می‌ترسونن یا ناامن می‌کنند. اونها گمان می‌کنن کودک هم مثل خودشون فکر میکنه و موضوع رو فراموش می‌کنه در حالی‌ که اینطور نیست.

مهارتهای زندگی کودک

همه‌ ی ما رویاهای بزرگی برای فرزندان خود داریم. و تربیت و آموزش آن‌ ها به‌ عنوان فردی مسئول و دغدغه‌ مند بر عهده‌ ی ماست. آموزش مهارت‌ های اصلی زندگی از سنین پایین یکی از روش‌ های آماده کردن کودکان برای انجام کارهای بزرگ در آینده است. تا زمانی که خودتان شاد نباشید نمی توانید فرزندان شادی را نیز تربیت کنید. برای افزایش شادی در کودکان باید محیطی امن، شاد و مثبت برای فرزندان‌تان ایجاد کنید. فرزندان شاد والدین شوخ طبعی دارند. فرزندان شاد با خشونت بوجود نمی‌آیند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *