تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روش یادگیری آسان

روش یادگیری آسان

شاید برایتان چنین سوالاتی پیش آمده باشد. چرا هر آنچه را که میخواهم به راحتی یاد نمیگیرم؟ روش یادگیری آسان چیست؟ چرا از وقتی که برای یادگیری میگذارم لذت نمی برم؟ چرا با وجود تلاش فراوان هنوز مهارتهایی را که دوست دارم، یاد نگرفته ام؟ چرا مطالب، موضوعات،کتاب ها و مقاله هایی را که میخوانم خیلی سریع فراموش می کنم؟ چگونه به سرعت مهارت های خود را (نرم افزار، زبان، پروژه های علمی و کاری و….) توسعه بدهم؟

روش یادگیری آسان

مغز شما چگونه به بهترین شکل یاد میگیرد. این تکنیک ساده هست. بسیاری از بزرگسالان با استعداد به ما گفته اند که ای کاش در جوانی از این ابزارهای آسان برای درک برخوردار بودند. این امر یادگیری آنها را بسیار آسان میکرد. حتی جهت یادگیری آنها را تغییر می داد. آنها قدرتی را که در درون خود داشتند را درک نکردند. شما یک هدیه ویژه برای یادگیری دارید. وقتی هنوز جوان هستید آن را آزاد کنید، از اثرات آن در طول زندگی خود لذت خواهید برد.

یادگیری موضوعات مختلف

به راحتی می توان باور کرد که باید فقط روی موضوعاتی تمرکز کنید که به آسانی برای شما پیش می آیند. اما داستان من نشان میدهد که شما میتوانید در موضوعاتی که حتی دوست ندارید خوب عمل کنید. حقیقت این است که پیروی از علایقتان اشکالی ندارد. اما من همچنین دریافتم که گسترش علایقم فرصت های شگفت انگیز زیادی را باز کرد. یادگیری موضوعات جدیدی که فکر نمیکردم بتوانم انجام دهم، تبدیل به یک ماجراجویی شد.

باور مردم برایشان سخت است که اگر با موضوعی مشکل داشته باشند می توانند یادگیرنده موفقی باشند. اما علوم اعصاب (علم مغز) نشان میدهد که آنها اشتباه میکنند. مغز شما مانند یک جعبه ابزار باورنکردنی است. وظیفه شما این است که یاد بگیرید که چه زمانی و چگونه از آن ابزارها استفاده کنید. از این گذشته، برای چرخاندن پیچ از چکش استفاده نمیکنید.  یک ترفند ساده وجود دارد که یادگیری شما را آسانتر و شادتر میکند.

شما امتحان کنید.

کتاب درسی ام را صفحه به صفحه مرور می کردم. سعی میکردم قبل از ورق زدن مطمئن شوم که همه ایدهها را درک کرده ام. معقول به نظر می رسد، درست است؟ این کار را نکن. اشتباه بزرگی بود. در عوض، وقتی فصل جدیدی را به آن میپردازید. آن را اسکن کنید. پیاده روی تصویری شروع میکنید، به طور خلاصه به تمام تصاویر، شرحها و نمودارها، و همچنین به عناوین بخش، کلمات پررنگ، و خلاصه و حتی سؤالات انتهای فصل، در صورتی که کتاب دارای آنها باشد، نگاه کنید. این ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد. شما هنوز فصل را به درستی نخوانده اید. اما شما به مغز خود، ایده ای از آنچه در راه است می دهید. کمی شبیه تماشای پیش نمایش یک فیلم یا بررسی نقشه، قبل از راهی سفر شدن است.

خواندن از روی وسایل الکتریکی

تعجب خواهید کرد که چگونه یک یا دو دقیقه نگاه کردن به جلو قبل از مطالعه عمیق به شما امکان می دهد افکار خود را سازماندهی کنید. این کار حتی اگر روی یک دستگاه الکترونیکی مطالعه کنید کار می کند. فقط ابتدای فصل را نشانه گذاری کنید تا بتوانید به راحتی به آن بازگردید. پیاده روی تصویر به شما آویزهایی میدهد که میتوانید اطلاعاتی را که میخوانید را سازماندهی کنید. کمی شبیه کمد است بدون چوب لباسی، لباسها به هم ریخته روی زمین میافتند.

نکته مهم

یک دفترچه یادداشت یا یک تکه کاغذ بیرون بیاورید. در حین خواندن فصل بعدی، یادداشت برداری کنید. به سؤالات پاسخ دهید. این به شما کمک می کند از خواندن بدون فکر خودداری کنید و به چسباندن ایده های جدید به مغزتان کمک کنید. البته، قبل از شروع خواندن فصل، حتما یک پیاده روی تصویری انجام دهید و سعی کنید به برخی از سوالات انتهای فصل پاسخ دهید تا متوجه شوید که در یادگیری خود چه هدفی را دنبال می کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *