تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روشهای ایجاد اعتماد‌به‌نفس

روشهای ایجاد اعتماد‌به‌نفس

اگر شما یک نقطه ضعف دارید، مطمئنا مقابل آن نقطه قوتی وجود دارد. روشهای ایجاد اعتماد‌به‌نفس چیست؟ هم اکنون لیستی از نقاط قوت خود تهیه کنید. از خودتان بپرسید که من چه توانایی هایی دارم؟ کارهایی را که با قدرت و جسارت انجام داده اید را در ذهن مرور کنید و به خودتان افتخار کنید بابت انجام آن ها. در هر لحظه ای به یاد داشته باشید که شما در دنیا تک و بی نظیر هستید. خداوند خالق شماست. به خودتان ببالید.

روشهای ایجاد اعتماد‌به‌نفس

اگه خودتون نیستید پس آزاد نیستید. شما نباید فردی شوید که کسی دیگری یا همسرتان می‌خواهد. شما باید خودتان باشید. با خودتان بودن هست که شما همسری می شوید که خودتان دوست دارید. کارمندی می شوید که آرزویش را داشتید. در نهایت، باید خودتان باشید. همان هستی مرکزی و ذات درونی تان. خود واقعی شما یک ابر انسان و یک ماهیت خارق العاده ای هست. خودتان باشید، دیگران زیاد است. اینقدر به خودت اعتمادداشته باش. که ازکسانی که آزارت میدهند. به راحتی دل بکنی. گاهی بعضیها کارشان فقط چیدن بال آرزوهای شماست.

راههای افزایش اعتماد بنفس و خودباوری

اول خودتان را جدی بگیرید

برای اینکه دیگران شما را جدی بگیرند ابتدا باید خودتان شخصیت وجودی تان را جدی بگیرید. و خودتان را باور داشته باشید. برای رسیدن به این هدف از ۲وجه بیرونی و درونی می توان این موضوع نگاه کنیم. باید روند افکار و احساساتمان را تغییر دهیم. فردی موفق است که واقع بین باشد. و مسئولیت رفتارهای خود را بپذیرد برای مثال در جایی مرتکب اشتباه شد آن را قبول کند. و در جهت اصلاح آن برآید چنین شخصی خود را باور دارد و این دلیل موفقیت اوست .

یاداشت ویژگی های مثبت

ویژگیهای واقعی و موارد مثبتی که دارید را یادداشت کنید…مثلا: من‌ خیلی خوش صحبتم. من خیلی اجتماعی هستم. من فرد مثبت اندیشی هستم. ویژگیهای ظاهری (قد، زیبایی ،مو،….) و سپس برای هر کدام از اینها سپاسگزاری کنیم. این تواناییها و ویژگیها را دیدن باعث بالا رفتن احساس خوب و دوست داشتن ما به خودمان می شود آن وقت در کارهایمان موفق تر می شویم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *