تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفتار با نوجوان پرخاشگر

رفتار با نوجوان پرخاشگر

بهترین نوع رفتار با نوجوان پرخاشگر چیست؟ نوجوان عصبانی همانند دیگ جوشان است. وقتی نوجوان شما عصبانی است، او را به کتری جوشان تشبیه کنید. وقتی کتری به جوش می آید. بخار از دهانه آن خارج می شود. اما بخار فقط علامت این است که آب به جوش آمده است. برای جلوگیری از جوشش آب، باید آتش زیر کتری را خاموش کنید.

رفتار با نوجوان پرخاشگر

به همین ترتیب، خشم نوجوان شما نیز یک علامت است. خوشبختانه عصبانیت نوجوان شما نشانه قابل مشاهده از دلیل چیزی است که باعث رفتار مشکل ساز نوجوان شما شده است. والدین عزیز شما باید دلیل پرخاشگری و بی ادبی فرزند خود را بیابید. پس تنها روی خود خشم نوجوانتان تمرکز نکنید. در عوض، علت اصلی عصبانیت او را پیدا کنید.

  • آیا نوجوان شما احساس می کند که دوستش ندارید؟
  • آیا نوجوان شما احساس رها شدگی می کند؟
  • آیا نوجوان شما مشکل بدریخت انگاری دارد؟
  • آیا نوجوان شما قربانی قلدری همسالان خودش شده است؟
  • آیا نوجوان شما با اضطراب دست و پنجه نرم می کند؟

تغیرات بلوغ در رفتار

توجه کنید هیچ والدین بی نقصی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که پرخاشگری نوجوان شما بازتابی از کم کاری شما به عنوان والدین نیست. دوران نوجوانی دوران سختی برای فرزند شماست. در دوران بلوغ نوجوانان تغییرات هورمونی عظیمی در حال وقوع است. در این زمان مغز فرزند شما به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از والدین بدرفتاری نوجوان خود را به خود نسبت می دهند. آنها ممکن است احساس گناه کنند که به عنوان پدر و مادر در تربیت فرزند خود اشتباه کرده اند. آنها ممکن است نسبت به اشتباهاتی که به عنوان والدین مرتکب شده اند عذاب وجدان پیدا کنند.

اما به یاد داشته باشید، تغییرات فیزیکی که در درون نوجوان شما اتفاق می‌افتد او را آشفته می‌کند. البته ممکن است در عصبانیت نوجوانتان، شما هم نقش داشته باشید. اما این لزوماً به این معنی نیست که شما والدین بدی هستید. به عنوان یک بزرگسال، شما بلوغ فکری دارید که نوجوان شما ندارد. شما کنترل بیشتری بر احساسات خود دارید، به این معنی که توانایی مدیریت کردن یک موقعیت بحرانی را دارید. اغلب نوجوانان به طور لفظی به شما حمله می کند. اما اینجاست که باید خودکنترلی داشته باشید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *