تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

در مقابل خبرچینی کودک چه کنم؟

در مقابل خبرچینی کودک چه کنم؟

رفتار امروز پدر و مادر، شخصیت آینده کودک را می سازد. اگر کودکی با خصومت بزرگ شود، نزاع کردن را و اگر با تمسخر بزرگ شود، خجالتی بودن را یاد میگیرد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مقابل خبرچینی کودک چه کنم؟ هرگز از خبرچینی کودکتان نسبت به خواهر، بردارها و دوستانش استقبال نکنید. این امر در بلند مدت اثر بسیار بدی در روابط بین فردی او خواهد داشت.

در مقابل خبرچینی کودک چه کنم؟

به کودکتون یاد بدهید که خطا یا عیب های بچه‌های دیگه رو به شما گزارش نکنه، مگر یک موضوع خطرناک درمیان باشد. با شنیدن خبرچینی، بگویید من از چوقولی خوشم نمیاد. اشتباهات کودک، را برای همسرتان در حضور کودک بازگو نکنید. بازگویی و تعریف کردن اشتباهات، اشتباهی است که شما مرتکب میشوید.  مهر تاییدی بر رفتارهای اوست که سبب جسارت کودک برای تکرار آن رفتار یا حرف میشود و باعث تثبیت آن رفتار میشود. تنبیه باید دو نفری انجام شود .کودک + یک والد ( پدر یا مادر) بدون گزارش به والد دیگر .کودک احساس میکند والدینش دوستش ندارند و در محیط خانه احساس ناامنی میکند.

بازگو کردن اشتباهات، آموزش خبرچینی به کودکان است.

وقتی پدر می آید، فرزند علاقه مند است که با پدرش ارتباط برقرار کند و با هم بازی کنند .ولی شما با بازگویی اشتباهات کودک سبب تخریب رابطه پدر-فرزندی میشوید، که گاهی متاسفانه پدر به دلیل خستگی کودک را تنبیه میکند به جای بازی و شادی. همچنین همسرتان به امید زندگی و خانواده به خانه می آید نه برای تنبیه و دعوا و… پس محیط خانه را برای ورود همسرتان متشنج نکنید. در مورد رفتارهای کودک و صحبت در روشهای تربیتی، در اتاق جداگانه بدون حضور کودک، با همسرتان حرف بزنید.

نکاتی در مورد رفتار مناسب با كودک خبر چين

  • اگر مطالبی که کودک در جمع مطرح می‌کند، کم اهمیت یا بی‌اهمیت است؛ برای مثال وقتی می‌گوید: (شام چی خورده‌ایم یا دیروز کجا رفته‌ایم و…) هیچ واکنشی نشان ندهید.
  • اگر مسائل مهم زندگیتان را در جمع بیان می‌کند یکی از دلایل مهم آن، این است که خودتان در حضور همسر یا بستگانتان همین کار را می‌کنید، بدون اینکه متوجه باشید دختر ۸ ساله شما با وجود اینکه مشغول بازی است، صحبت‌های شما را می‌شنود.
  • سعی کنید الگوی خوبی باشید و مسائل و رازهای خانوادگی را با دیگران مطرح نکنید، اگر هم این کار را انجام می‌دهید حداقل زمانی که او مدرسه است و درخانه حضور ندارد با دیگران صحبت کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *