تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

جلوگیری از رفتار اشتباه کودکان

جلوگیری از رفتار اشتباه کودکان

راه های جلوگیری از رفتار اشتباه کودکان چیست؟ مهم است که بدانید که چه زمانی واکنش نشان ندهید. تا زمانی که کودک شما کار خطرناکی انجام نمی‌دهد و برای رفتارهای خوب خود توجه مثبت کافی دریافت می‌کند. نادیده گرفتن رفتار بد می‌تواند راهی موثر در جلوگیری از آن باشد.

جلوگیری از رفتار اشتباه کودکان

نادیده گرفتن رفتارهای نامناسب می‌تواند به کودک پیامد طبیعی آنها را بیاموزاند. برای مثال، اگر کودک شما به عمد کلوچه‌های خود را زمین می‌اندازد. به زودی متوجه خواهد شد که دیگر کلوچه‌ای برای خوردن باقی نمانده است. یا اگر تمام اسباب‌ بازی‌ هایش به زمین می‌اندازد و می‌شکند. متوجه خواهد شد که دیگر نمی‌تواند با آنها بازی کند. و طولی نمی‌کشد که یاد می‌گیرید کلوچه‌هایش زمین نیندازد و با دقت با اسباب‌بازی‌هایش بازی کند.

نه یعنی نه

تحت هیچ شرایطی نه شما در پاسخ به کودک بله نمی شود. اگر به او بگویید نه یعنی نه، ولی آن کار را برای او انجام دهید. او عادت می کند برای درخواست کوچک ترین چیزی ناله و شکایت کند و می داند در نهایت موفق می شود. باید از ایجاد این حس در فرزندتان جلوگیری کنید و به او یاد دهید که باید قوی باشد. یا نه نگویید، یا وقتی می گویید پای نه گفتنتان بایستید.

الگوی مثبت باشیم

کودکان زیر شش سال در دنیای حسی هستند و بعد از این سن تازه شروع به تفکر می کنند. قبل از آن با احساسات خود با دنیا در تماس هستند. مخصوصا قبل از سه سالگی تنها با تقلید از بزرگترها شکل می گیرند. هر چه ما بگوییم باور میکنند. پس چیزی بگویید و عمل کنید که حس خوبی به آنها بدهد و عزت نفس آنها را بالا ببرید . مثلا وقتی با کسی تلفنی صحبت می کنید یکی از خوبی های فرزند خود را با لحنی زیبا بیان کنید. فکر نکنید او حواسش جای دیگری است. کودک شما تمام مدت با ذره بین گفتار و اعمال شما را زیر نظر دارد. این بیان غیر مستقیم به کودک حس خوبی می دهد. باور می کند مهم است و شما دائم در فکر او هستید. حتی موقع صحبت با دیگری باز هم حرف اوست.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *