تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تنهایی کودک در خانه

تنهایی کودک در خانه

چه موقع می توانید فرزندتان را تنها بگذارید؟ بالاخره وقتی هم می‌آید که فرزندتان به استقلال کافی برای تنها بودن در منزل می‌رسد. و شما می‌توانید بدون نگرانی برای میهمانی رفتن یا رسیدن به کارهای شخصی یا خرید خانه بیرون بروید. سن تنهایی کودک در خانه چه وقتی است؟

تنهایی کودک در خانه

کی می‌توانید مطمئن باشید کودک تان به خوبی از خودش مراقبت می‌کند. دست به کار خطرناکی نمی‌زند یا در را روی غریبه‌ ها باز نمی‌کند؟ واقعیت این است که برای ماندن کودک در خانه، سن مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد. گاهی بچه‌ ها، بخصوص اگر تک فرزند باشند و همیشه در طول روز مادر را کنار خود داشته باشند. حتی تا نزدیکی سنین نوجوانی هم از تنها ماندن اجتناب می‌کنند. اما این آمادگی برای کودکانی که به مهد کودک می‌روند. مادر کارمند دارند یا خواهر و برادر کوچک‌ تر از خود دارند زودتر ایجاد می‌شود. دانستن زمان مناسب برای هر خانواده متفاوت است. بلوغ فرزندتان، محل زندگی‌تان، شبکه حمایتی نزدیکتان و میزان دوری‌تان را در نظر بگیرید

عوامل موثر در تنها گذاشتن

اگر کودک تمایلی به تنها ماندن ندارد و راضی نیست، او را در خانه تنها نگذارید. در واقع، خواست و میل کودک در این مورد نقشی تعیین‌ کننده دارد. کودک باید نشانه‌ ای از حس مسئولیت پذیری، آگاهی از نیازهای دیگران و قدرت تصمیم‌ گیری مستقلانه در وجودش داشته باشد. تا بتواند مدتی را در تنهایی بگذراند. او باید اعتماد به نفس و استقلال کافی از والدین داشته باشد. و بتواند به خوبی مشکلات یا خواسته‌ هایش را مطرح کند.

کارشناسان کودک معمولاً موافق هستند که ۱۱ یا ۱۲ سالگی سن مناسبی برای چند ساعت تنها بودن در خانه است. زمانی که کودک در خانه می‌ماند. بهتر است این زمان تا حد ممکن کوتاه باشد. بسیاری، یک تا سه ساعت را برای تنها ماندن کودک در خانه، ‌بسته به آمادگی‌ ها و توانایی‌ های کودک و سایر شرایط، ذکر کرده‌اند و بیشتر از آن اصلاً به نفع کودک نیست.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *