تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اولین تکلیف مادر چیست؟

اولین تکلیف مادر چیست؟

اولین تکلیف مادر چیست؟ اولین خواستۀ غریزی و طبیعی انسان راحت‌ طلبی است. اگر کسی بتواند تکلیف خودش را به‌ ویژه در نوجوانی با راحتی و راحت‌ طلبی مشخص کند، تکلیف او با انواع شهوات هم مشخص خواهد شد. مادر باید بداند که اولین تکلیفش، مدیریت راحت ‌طلبی کودک است.

اولین تکلیف مادر چیست؟

گاهی مادران محترم، از سر مهربانی و دلسوزی، به راحت‌ طلبی بچه‌ها میدان می‌دهند و وقتی بچه، راحت‌ طلب بار بیاید دیگر نمی‌توانند او را جمع کنند.  بسیاری از گنهکارها مشکل اعتقادی ندارند. مشکلشان راحت‌ طلبی است. اگر راحت ‌طلبی خودت را مدیریت کنی، شهوت ‌رانی تو هم مدیریت خواهد شد. کسی که اسیر شهوت می‌شود، قبلاً در برابر راحت‌ طلبی خود تسلیم شده یا موضع درستی نسبت به آن نگرفته است.

در اندیشه بچه چه میگذرد؟

پدر و مادر خوب اینست كه به فكر، فكر بچه‌اش باشد. بعضی پدر و مادرها متاسفانه فقط به فكر ژست بچه هستند. بچه‌ام عقده‌ای می‌شود، كفشش كهنه است. نه خیر. اینقدر دخترهایی با كفش كهنه می‌روند و با كمال هستند و اینقدر دخترهایی هستند كه كفش‌ های چند هزار تومانی پا می‌كنند و بی شخصیت هستند. شخصیت یک فرد در عزت اوست. عزت كفش و كلاه و خانه و ماشین نیست. عزت یعنی چیزی در فرد اثر نكند. عزیز یعنی نفوذ ناپذیر. فرزند عزیز کسی است كه هر چه به او می‌گویند كه دینش را سوراخ كنند، فكرش را، اخلاقش را، می‌گوید نه، این كار غلط است من انجام نمی‌دهم. این فیلم بد است من نمی‌بینم .

نمونه ای از زندگی بزرگان

وقتی زندگی دکتر حسابی رو نگاه میکنید، میبینید بیشتر از اینکه درس خوانده باشد، کار سخت انجام داده. گاهی اوقات مجبور بودند غذای خودشون رو از باقی مانده غذای دیگران که دم در می گذارند، بردارند. در اثر شدت فقر، مادرش مجبور میشود بچه هایش را یک مدرسه مسیحی بگذارد. بعد نگران میشود که مبادا بچه هایش دین و معنویت خودشان را از دست بدهند. مجبور میشود این مادر خودش شبها به انها قرآن و متون دینی  را آموزش بدهد تا اینها دینشان را از دست ندهند. در حالیکه دارند تعلیمات مسیحی می بینند. بعنوان یک مهندس در کشورهای غریب جهادگرانه کار میکند و بعد در کنار کارش، فیزیک میخواند. این طور نیست که شما بچه ای را فقط بگذاری درس بخواند، به جایی برسد.

حمایت بجا و به اندازه از کودک

استقلال ، خودباوری ، عزت نفس ، اعتماد به نفس ، امنیت و احساس تعلق همه مثل یک زنجیره ی به هم متصل هستند. بچه ای که زمینه استقلال براش فراهم میشه ، بیشتر به توانایی های خودش پی می‌بره و خودباوری در او تقویت میشه. وقتی خودباوری بیشتر بشه اعتماد به نفس و عزت نفس هم افزایش پیدا می‌کنه. از اون جایی که بچه ها در خانواده های چند فرزندی ، زودتر به سمت استقلال حرکت میکنند ، زودتر به خودباوری میرسند.

اگر بچه از لحاظ امنیت ، دلبستگی ایمن و احساس تعلق یعنی دوست داشته شدن مسئله ای نداشته باشه ، یکی از ابعاد وابستگی می‌تونه مثل رابطه عرضه و تقاضا باشه. یعنی مادر هرچقدر بیشتر خدمات میده ، بچه بیشتر وابسته میشه. و کمتر به خودش متکی میشه. بچه ای که عادت کرده یکی از بیرون مسائلش رو حل کنه ، کمتر به خودش زحمت میده. هر چقدر بهشون اطمینان کنیم و زمینه استقلال رو فراهم کنیم زودتر مستقل میشند.

اثرات چند فرزندی بر شخصیت افراد

بچه هایی که فقط با مادر هستند ، و غیر از او کسی رو برای بازی ندارند قطعا بیشتر طلب حضور و بودن مادر رو میکنند. اما بچه هایی که خواهر برادر دارند ، بیشتر با هم مشغول هستند و کمتر مادر رو درگیر میکنند. البته که هر که بامش بیش، برفش بیشتر.

در مورد اضطراب جدایی هم معمولا بچه های که چند تا هستند راحت تر از مادر هم جدا میشند و وابستگی زیادی ندارند. البته معنی اش این نیست که دلبسته نیستند خیر. اون ها هم دلتنگ میشند و با وجود تمام دعواها ، باز هم تند تند دلشون برا همدیگه تنگ میشه.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *