تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اصل درون نگری چیست؟

اصل درون نگری چیست؟

اصل درون نگری چیست؟ درون‌‌نگری فرایندی خود خواسته است. که در آن فرد نظاره‌گر درون خود است. فرد بدین طریق می‌تواند از افکار، احساسات و انگیزه‌ هایی که چشم‌انداز درونی او را می‌سازند آگاه شود. و بر این افکار و رفتار تا حدی تسلط یابد و یا آن‌ ها را تغییر دهد.

اصل درون نگری چیست؟

فروید برای گسترش مفهوم روانکاوی از اصل درون‌‌نگری کمک گرفت. اصل درون نگری چیست؟ از نظر او تحلیل یک وضعیت روحی و روانی در واقع بر اساس نوعی از درون‌نگری بنا نهاده شده که از طریق بیان کلمات بسط پیدا می‌کند. و به بخش آگاهی فرد انتقال می‌یابد. فرآیند آگاه شدن هم مبتنی بر ارتباط آزاد ایده‌ها و تصاویری‌ ست که به ذهن فرد می‌رسد. تبدیل به کلام  می شود. در نهایت با همراهی روان‌‌ درمانگر تجزیه‌ و تحلیل می‌شود. بنابراین نقش روان‌‌ درمانگر در فرایند درون‌‌ نگری، گوش دادن، همراهی کردن، توسعه و تحقیق در موضوع توسط کلمات و حمایت از فرد در مسیری که طی می‌کند. و درک و تحلیل پدیده‌ های برآمده از ناخودآگاه است. از نظر پل دیل درون‌ نگری یک عملکرد طبیعی و ذاتی‌ است. که هدف آن نظم بخشیدن به روان و درون انسان است.

ویژگی های درونی پنهان

اگر به شما بگویم گنجینه‌ای پنهان از ویژگی‌های شخصی وجود دارد که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. آیا شما کنجکاو هستید که آن‌ ها چه هستند؟ در اینجا پنج ویژگی خوب را که به شما کمک می‌کند. تا از این چیز پر هرج‌ و مرج غیرقابل پیش‌بینی و کاملاً خنده‌ دار که آن را زندگی می‌نامیم بگذرید.

خودآگاهی

قبل از اینکه بتوانید چیزی را در زندگی خود تغییر دهید. باید بدانید که در ذهن شما چه می گذرد. خودآگاهی مانند سیستم عاملی است که باعث می‌شود دستگاه روانشناختی شما را به خوبی کار کند. بدون آن از شکست‌ های خود درس نخواهید گرفت. عادت‌های خود را تنظیم نمی‌کنید. بنابراین چگونه می‌توان خودآگاهی را توسعه داد؟ جواب زیر سوال بردن افکار، احساسات شما و تمرین درو‌ن‌نگری است. مهمتر از همه این را عادت دهید که سوالات سخت را از خود بپرسید. و از یک درمانگر کمک بگیرید.

 تحمل خطر

شکست خوردن و شرمساری خود را در آغوش بگیرید. در همه مراحل زندگی ریسک کردن یکی از کارهایی‌ست که باید بکنید. اگر می خواهید به جایی برسید. باید در برابر شکست و خجالت تحمل داشته باشید. چرا؟ زیرا پاداش های بزرگ اغلب با یک ریسک همراه است. بنابراین برای رویارویی با خطرات جسارت به خرج دهید. و احتمال شکست را در نظر بگیرید.

 صبر

آهسته و پیوسته برنده مسابقه است. اگر بتوانید برای تحمل طوفان صبر داشته باشید. روی پاداش‌های بلندمدت تمرکز کنید. جلوتر از منحنی خواهید بود. بنابراین یاد بگیرید که برای نتیجه خوب صبر داشته باشید. به هر حال لاک پشت همچنان در مسابقه برنده می‌شود و خرگوش بی‌حوصله در این فکر می‌ماند که همه‌ چیز به کجا رسیده است.

شک و تردید

هم‌ چیز را زیر سوال ببرید. شک و تردید باید حالت پیش فرض شما باشد. شواهد طلب کنید. منطقی فکر کنید. برای زندگی با عدم قطعیت آماده باشید.

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *