تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ارتباط صحیح با خانواده همسر

ارتباط صحیح با خانواده همسر

نکته ی مهم در ارتباط صحیح با خانواده همسر این است که احترام‎شان را در هر شرایطی نگه دارید. جدا از این مسئله که احترام بزرگتر واجب به حساب می ‎آید. احترام گذاشتن به آنها در حفظ روابط اثر مثبتی دارد. علاوه بر آن شخصیت خود شما را بالا می برد.

ارتباط صحیح با خانواده همسر

مادر شوهر هم مانند مادر گاهی زبانش تلخ است. ولی حساسیت روی حرف‎های او بیشتر است تا مادر خود. اگر شما در برابر نیش و کنایه قرار گرفتید. آرامش خود را کاملا حفظ کنید. لبخندی بزنید. اگر کمی روحیه طنز هم داشته باشید به خوبی می‎توانید قضیه را مدیریت کنید. مطمئن باشید با این برخورد شما حساسیت آنها هم کمتر خواهد شد.

وقتی نسبت به خانواده همسرتان رفتاری سرد و بی روح دارید. مستقیما در حال لطمه زدن به همسرتان هستید. خانواده همسرتان هر چه که باشند خانواده او بوده و او در کنار آنها احساس بهتری دارد. در مقابل رفتار گرم و صمیمی شما با خانواده همسرتان نشان دهنده عشق و علاقه شما به همسرتان است.

برخورد آقایون در برابر شکایت همسر

آقایون محترم اگر همسرتون از اعضای خانوادتون گله کرد بزارید به پای درد و دلش با شما و مقابلش جبهه نگیرید. برید سراغ حل این موضوع. اول خوب به حرفاش گوش بدین و آرومش کنید و حالا بشینید به فکر حل موضوع بیفتید. ببینید مقصر شما هستید؟ بله آقای محترم شاید مقصر خودتون هستید. آیا اجازه دادین کسی جدا از خانواده دو نفره شما پاشو از گلیمش درازتر کرده. و باعث شده دل همسرتون بشکنه و تلخی ش در رابطه شما هم نمایان بشه؟

شما چند بار در نظر دادن دیگران تو زندگیتون در جمع گفتید هر چی همسرم بخواد. با مشت به دهن گوینده زدید؟ جدا از احترام به دیگران باید یاد بگیرید که الویت اول و آخر شما همسر شما هست. وقتی توی جمع  یا پشت سر همسرتون چیزی گفتند. فورا حالت دفاع از خانمتون رو بگیرید. تا دیگران بفهمن شما مضحکه دست دیگران برای تفریح نیستید. شاید ممکن است دیگری از حسادت رابطه شما به تفریح پرداخته باشد. حتی اگه لازم بود بشینید با اعضای خانوادتون صحبت کنید. گوشزد کنید که خانمتون و (خودتون) از یک رفتاری ناراحت هستید. لطفا در این قضیه جدی باشید و پشت همسرتون باشید نه روبه روش.

احترام به همسر

مرد بایستی به همسر خود، بخصوص در حضور دیگران احترام بگذارد. این احترام باید توأم با صمیمیت و مهربانی باشد. زن نیازمند دریافت محبت و احترام از شوهر است به ویژه هنگامی كه در حضور دوستان و آشنایان قرار داشته باشد. این امر باعث می شود كه زن از داشتن شوهر احساس افتخار و سربلندی كند و این احساس، شوق او را به زندگی زناشویی و آمادگی وی را برای گذشت و بردباری در برابر محرومیت ها و سختی های احتمالی بیشتر میكند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *