تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات شک و بدبینی در زندگی

اثرات شک و بدبینی در زندگی

اثرات شک و بدبینی در زندگی چیست؟ توصیه ما این است که با شک و بدبينی زندگی نكنيد. اگر متوجه مسئله ای شک برانگيز شديد و شخصيت شكاكی نداريد بدون قضاوت و با آرامش حتما مطرح كنيد. از كارهای پليسی دوری كنید.

اثرات شک و بدبینی در زندگی

حسادت و غیرت یکدیگر را تحریک نکنید. به آقایون توصیه میشود که در معاشرت با نامحرم و حتی محارم کاری نکنید و حرفی نزنید که زنان خود را وادار به حسادت کنید. به خانم‌ها هم سفارش میشود که در برخورد با مردهای بیگانه، کاری نکنید و حرفی نزنید که حس حسادت و غیرت شوهرتان را تحریک نمایید. این حسادت‌ ها بدبینی می‌آورد و پایه‌ های محبت را سست می‌کند و از ریشه می‌سوزاند.

اثرات بدبینی بر افراد

شک و بدبینی بیش از حد چه تاثیری بر شخصیت فرد می گذارد؟

تاثیر بر سلامت روانی و جسمی

شک و بدبینی بیش از اندازه تاثیر قابل توجهی بر روی سلامتی فرد دارد. چون همیشه او استرس و نگرانی های زیادی را با خود به همراه دارد. زن یا مرد شکاک، هم خودش و هم همسرش به شدت در معرض افسردگی، اضطراب، خستگی و مشکلات در خواب و خوراک و… هستند.

تاثیر بر روی شریک زندگی

اگر این شک و تردید ها هر روز بیشتر شوند که اکثر آنها نا معقول و بی جا هستند. کم کم همسر از زندگی با شریک زندگی خود خسته می شود. وقتی می ببیند همسرش به او اعتماد ندارد و دائماً او را زیر نظر می گیرد، ممکن است به طلاق  فکر کند.

تاثیر بر روابط اجتماعی

افرادی که دائم درگیر شک و بد گمانی نسبت به دیگران هستند. همیشه منزوی و تنها خواهند ماند و دوستانشان نمی توانند رفتارهای نامعقول و خارج از عرف آنها را تحمل کنند. خودشان نیز به دلیل بدگمانی و بدبینی نسبت به همه، از دیگران فاصله می گیرند. همچنین این افراد به شدت خودخواه بوده و فقط به دنبال رفع نیازها و خواسته های خود هستند. زندگی با افراد شکاک به شدت سخت است. مخصوصا اگر در کنار شک و بدبینی، یک فرد خودخواه نیز باشند.

اثرات شک و بدبینی در زندگی

افراد بدبین اغلب به دلیل تمایلشان به تفکر منفی مورد انتقاد قرار می گیرند. آنها همچنین تمایل دارند در بیشتر شرایط روی بدترین یا نامطلوب ترین جنبه ها تمرکز کنند. اکثر مردم معتقدند که بدبین بودن آنقدرها هم بد نیست. برخی حتی آن را یک فضیلت می دانند. زیرا آنها را از موقعیت های بالقوه مضر دور نگه می دارد. در حالی که بدبینی ممکن است در اعتدال موثر باشد. اگر شما نیز بدبین هستید یا در اطرافتان با افراد بدبین سرو کار دارید حتما برای درمان به یک روانشناس مراجعه کنید مرکز مشاوره بینا آماده ارائه تمامی خدمات روانشناسی به همراهان می باشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *