تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات خلق‌و‌خوی والدین بر تربیت

اثرات خلق‌و‌خوی والدین بر تربیت

اثرات خلق‌و‌خوی والدین بر تربیت چیست؟ مشکلات خلقی والدین باعث لجبازی و خود محوری فرزندان می شود. مادر افسرده ای که حوصله روبرو شدن با خودمحوری ها یا شیطنت کودک را ندارد ، او را طرد می کند. این واکنش مادر یا بچه را به لاک افسردگی فرو می برد. یا باعث تشدید لجبازی ها و طولانی شدن دوره خودمحوری اش می شود.

اثرات خلق‌و‌خوی والدین بر تربیت

مادری که مبتلا به وسواس است. زمانی که فرزندش از خط قرمزها عبور می کند. واکنش شدیدی به او نشان می دهد. این واکنش مادر باعث می شود فرزندی وسواسی یا کودکی که به لجبازی کردن عادت می کند را پرورش دهد . در واقع می توان گفت مادرانی که به اختلالات خلقی درمان نشده مبتلا هستند. فرزندشان را هم به آن اختلال دچار می کنند. یا باعث تشدید خود محوری و لجبازی آن ها می شوند.

مواظبت بیش از حد باعث ایجاد فرزندانی فاقد اعتماد به ‌نفس می‌شود. اگر خواهان اطاعت مداوم بی‌چون‌ و چرا از جانب فرزندمان باشیم. باعث پرورش کودکی خشمناک و یاغی خواهیم شد. و اگر زیاده از حد به فرزندمان اجازه بدهیم. به او می‌آموزیم که حق دارد بدون توجه به حقوق دیگران، هر چه می‌خواهد به دست آورد.

راه های افزایش استقلال در کودک

پدر می‌تواند فرزندش را که چهار دست‌ و پا روی چمن در حال جست‌ و جوست زیر نظر بگیرد بی‌آنکه تمام مدت بغل دست او باشد. مادر می‌تواند به فرزند ۲.۵ ساله‌اش اجازه دهد که هنگام راه رفتن در پارک، به یک گربه یا یک حیوان بی آزار، نزدیک شود. بچه‌ای ۵ساله احتیاج دارد دوچرخه ‌سواری را یاد بگیرد. حتی اگر در حین یادگیری چندین بار هم زمین بخورد.

هنگامی می‌توانیم خود باوری را در فرزندمان شکل دهیم که ایمان و اعتمادمان را به او نشان داده و مطمئن باشیم که فرزندمان می‌تواند متناسب با سن و رشدش از عهده چالش‌ها برآید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *