تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات بازی بر شخصیت کودک

اثرات بازی بر شخصیت کودک

اثرات بازی بر شخصیت کودک چیست؟ بازی‌های مجازی مرگ نورون‌های عصبی کودکان را رقم می‌زند.  بازی‌ بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند. تا حدی که این تأثیر نزدیک به ۴۰ درصد شکل ‌گیری شخصیت کودکان را شامل می‌شود.

اثرات بازی بر شخصیت کودک

بازی برای کودکان مثل آب برای ماهی بوده است. همانطور که آب نقش حیاتی در زندگی ماهی دارد بازی و ورزش نیز نقش مهمی را در زندگی کودکان ایفا می‌کند. بازی و کنش‌ های بازی‌ گونه  باعث شکل ‌دهی به رفتارهای اجتماعی و ایجاد زمینه برای برقراری ارتباط می‌شود.

نتایج و اهداف بازی چیست؟

  • هماهنگی چشم ودست خلاقیت کودک
  • تقویت اعتمادبه نفس
  • تقویت دقت و تمرکز
  • تقویت رشد ذهن و هوش کودک
  • سرگرمی و نشاط کودک
  • شباهت ها و تطبیق اجزا
  • آموزش رنگ ها

تمرینات دقت و تمرکز

 تجسم

از كودک بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكی از اشكال هندسی مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روی كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشی كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتری به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر می توان اشكال متفاوت و پيچيده تری مانند مربع، لوزی، ستاره و … انتخاب كرد.

حدس شكل ها

از كودک بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسی را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.

تمركز بر دما

دستان كودک را در دست بگيريد و هنگامی كه چشمانش بسته است، دو شیء كمی گرم و كمی سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايی را كه احساس می كند شرح دهد.

 تمركز بر صدای محيط

هنگامی كه با كودک به مكان های شلوغ مانند پارک، رستوران، ساحل، جنگل و… می رويد. از او بخواهيد به صدای طبيعت گوش فرا دهد. صداهايی مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صدای آب، صدای امواج دريا، صدای برخورد و تماس اشيا، صدای پرندگان و… . اكنون از او بخواهيد هر صدايی را كه می شنود توضيح دهد. وسايل صوتی تصويری، انواع سی دی ها و نوارهای مختلفی وجود دارند. كه صداهای مختلفی از طبيعت هستند و كودک می تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *