تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات افکار بر ذهن

اثرات افکار بر ذهن

نيمه خودآگاه درون هيچ گونه اطلاعی در رابطه با درست يا غلط بودن موضوعات و تصميمات ندارد. اثرات افکار بر ذهن ما چگونه است؟ در هيچ امری نبايد خودمان را تحقير كنيم. مثلا نبايد بگوييم  « من يه احمق پير و خرفتم». زيرا اگر چنين بگویيم و فكر كنيم. بی هيچ ترديد نيمه خود آگاهمان چنين جملات و افكاری را به عنوان صحبت درون خواهد پذيرفت و پس از مدتی براستی چنين افكاری در ذهنمان پايدار شده و افكار ما بر اين اساس شكل می گيرند.

اثرات افکار بر ذهن

اگر اين گونه افكار را مداوم در ذهمان تداعی كنيم بصورت يک باور در نيمه خودآگاه جای خواهند گرفت. دانستن اين نكته بسيار با اهميت است كه نيمه خودآگاه با هيچ كس شوخی ندارد و شما نمی توانيد خودتان را مسخره كنيد. و سپس تصور كنيد كه هيچ اتفاق خاصی روی نداده است. حتی اگر اين موضوع به صورت يک شوخی و حتی برای خنده باشد نيمه خودآگاه به طور غريزيیآن را صحيح دانسته و به عنوان يک حقيقت می پذيرد. من شخصا اجازه نمی دهم در محل كارم كسی شوخی استهزا آميز بكند. شوخی ممكن است گاهی سخيف و يا نامتداول باشد. اما هرگز نبايد سبب تضعيف ديگران و تحقير قومی يا جنسی شود.

نحوه ی بی ارزش کردن خود

بنابراين هيچ گاه با خود شوخی های مخرب نكنيد و احترام خود را نشكنيد. اگر چه ممكن است از نظر شما بلامانع باشد. اما در آينده تجربه های نه چندان خوشی برايتان به بار خواهد آورد. همچنين ديگران را نيز بی ارزش ندانيد. نيمه خودآگاه بين خود و افراد ديگر هيچ تفاوتی قائل نيست. او تنها كلمات را می شنود و تصور می كند تمامی اين جملات حتی اگر در رابطه با ديگران باشد مربوط به خود شماست. دفعه ی بعد كه خواستيد كسی را سرزنش كنيد از خودتان بپرسيد برای چه نسبت به خود اين چنين فكر ميكنيد. در ديگران تنها مصاديقی را می بينيد كه در خودتان است. بجای سرزنش كردن، ديگران را ستايش كنيد. آنگاه خواهيد ديد ظرف چند ماه چه تغييرات عظيمی در درونتان بوجود خواهد آمد.

کارکرد ضمیر نیمه هوشیار درون

ضمير نيمه هوشيار يا به اصطلاح ديگر نيمه خودآگاه قضاوت گری نمی كند. بلكه همه تصميمات ما را می پذيرد و براساس عقايدمان، لحظات جديد زندگيمان را می سازد. نيمه هوشيار همواره می گويد بلی. او آنچنان علاقه ای به ما دارد كه اگر هر درخواستی از او كنيم. درست همان را در اختيارمان می گذارد. البته ما قدرت انتخاب داريم. اما اگر افكار و عقايد بی ارزشی را در ذهنمان بپرورانيم چنين برداشت می كند كه ما آنها را می خواهيم. پس بر همين منوال ادامه خواهد داد. تا زمانيكه خودمان قصد كنيم تحولی در تفكراتمان، كلماتمان و عقايدمان ايجاد نمایيم. بدين ترتيب هيچ گاه جريان افكارمان متوقف نخواهد شد. زيرا ميلياردها، ميليارد عقيده و نظر گوناگون جهت برگزيدن وجود دارد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *