تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چقدر با فرزندتان حرف می‌زنید؟

چقدر با فرزندتان حرف می‌زنید؟

چقدر با فرزندتان حرف می‌زنید؟ کاهش گفتگو در خانواده‌ ها و کاهش ارتباطات کلامی میان اعضای خانواده به مرز هشدار رسیده است. کاهش گفتگو سلامت خانواده‌ ها را تهدید می‌کند. نتایج یک پژوهش که در گروه آسیب شناسی اجتماعی در بنیاد علوم رفتاری انجام شده است. نشان می‌دهد میزان هم کلامی والدین شاغل با فرزندان در روز فقط ۴۹ دقیقه است.

چقدر با فرزندتان حرف می‌زنید؟

والدین به علت گرفتاری‌ های شغلی، مشکلات رفت و آمد، تماشای تلویزیون و… فقط حدود ۴۹ دقیقه در روز را با فرزندان خود سپری می‌کنند. و هم کلام می‌ شوند. در بررسی بین ۴ هزار و ۲۵۰ پدر و مادر شاغل مشخص شد. که بهترین سرگرمی و اسباب بازی این‌ گونه خانواده‌ ها، بازی‌ های الکترونیکی بوده است. بازی های الکترونیکی باعث شده فرزندان نیز علاقه کمتری به حضور در کنار والدین داشته باشند.

به گفته این آسیب شناس اجتماعی در شهرستان‌ ها این زمان خیلی بیشتر بوده است و به ۴ ساعت نیز می‌ رسد. همچنین ۶۸ درصد از والدین مشکلات مالی را مهم ترین مانع برای گذراندن وقت بیشتر در کنار خانواده تشخیص داده‌اند. ۳۶ درصد از فرزندان این خانواده‌ ها نیز کمبود حضور والدین را باعث ناراحتی روحی خود اعلام کرده اند.

تشکیل روابط پایدار با کودک

در تحقیقات مشخص شد که ۷۰ درصد از خانواده‌ ها فقط روزهای تعطیل در کنار هم غذا می‌خورند. کمتر از ۵۵ درصد از خانواده ها نیز به مهمانی یا گردش‌ های دسته جمعی با یکدیگر می‌روند. در کودکان زیر شش سال قصه گویی هنگام خواب، بازی والدین با فرزندان و همراهی کودکان در گردش‌ ها و بازی‌ های خارج از خانه بزرگ ترین آرزوهای کودکانی است که دارای والدین شاغل هستند. چنانچه خواهان روابط پایدار و دائمی با فرزندانتان هستید. باید وقت بیشتری برای با هم بودن صرف کنید. ریشه سردی محبت و رفتار کودکان با والدین در بزرگسالی ارتباط مستقیم با ارتباطات کلامی والدین با کودک خود دارد.

سخن آخر

موارد بسیاری در وقت گذاشتن و صحبت کردن با کودک موثر است. شرایط اقتصادی، شرایط اجتماعی، بازیهای الکترونیکی و عوامل عاطفی موثرند در این مورد که چقدر با فرزندتان حرف می‌زنید؟ در جامعه کنونی با توجه به شرایط، زمان صحبت کردن با کودکان بسیار کم شده است. عدم صحبت با کودک باعث به وجود آمدن رفتارها و اختلالات متعددی در کودکان شده است. در صورتی که شما نیز با این شرایط مواجه شده اید توصیه میکنیم حتما با یک متخصص کودک مشورت کنید. متخصصان مرکز مشاوره بینا آماده ارائه کمک به مراجعان عزیز می باشند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *