تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

آموزش مدیریت احساس به کودک

آموزش مدیریت احساس به کودک

آموزش مدیریت احساس به کودک چیست؟ والدین می‌توانند در زمان نوزادی فرزندشان درباره هیجانات مختلف صحبت کنند. یا وقتی کاراکترهای یک کتاب یا فیلم احساس ناراحتی، خوشحالی، خشم، یا نگرانی دارند برای کودک توضیح دهند.

آموزش مدیریت احساس به کودک

مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که رابطه‌ای امن و قابل اعتماد با والدین یا مراقبان خود دارند. نسبت به کودکانی که نیازهایشان برآورده نمی‌شود. تنظیم هیجانی بهتری دارند. وجود ثبات و آرامش باعث  ایجاد دلبستگی ایمن با کودک می‌شوند. به فرزندانتان بیاموزید که احساساتشان را بشناسند و آنها را نام ببرند. با این حال، نیازی نیست وقتی ناراحت هستند با آنها در این مورد حرف بزنید. بهتر است مکالمه در مورد هیجانات زمانی انجام گیرد که اوضاع آرام است و فرصتی برای حرف زدن در مورد احساسات و استراتژی مدیریت آنها وجود دارد. مسلماً کودک نمی‌تواند همه چیز را در مورد تنظیم هیجانی در یک مکالمه یاد بگیرد. اما این فرصت خوبی برای زمینه چینی است.

الگوی رفتار خوب

آلن کازدین، دکترای روانشناسی دانشگاه ییل و مدیر مرکز والدین ییل که بر روی استراتژی‌ های فرزندپروری برای کاهش مشکلات رفتاری مطالعه می‌کند. می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان با الگوبرداری از کاری که والدینشان انجام می‌دهند، نه حرف‌های آنان رفتار می‌کنند. آرام بودن به ویژه وقتی کودک بدقلق می‌شود. الگو بودن برای رفتار خوب و آموزش مدیریت احساس به کودک دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. اگر نزدیک است که خونسردی خود را از دست بدهید. قبل از رسیدگی به وضعیت، یک دقیقه نفس عمیق بکشید و آرام شوید. به اتاق دیگری بروید و زمانی که آرام‌تر شدید برگردید. با این کار از موقعیت اجتناب نمی‌کنید. اما می‌توانید مانع بروز یک واکنش تکانشی شوید.

برنامه ریزی برای آموزش مدیریت احساس به کودک

هنگامی که کودک آرام است، در مورد روش‌های مدیریت موقعیت‌های دشوار با او صحبت کنید. تصور کنید همکلاسی‌اش را به خاطر برداشتن اسباب بازی که می‌خواست با آن بازی کند، هل داده است. وقتی اوضاع آرام است، در مورد انتخاب‌ های مختلفی که دفعه بعد می‌تواند انجام دهد با او صحبت کنید. می‌تواند به معلم بگوید. از همکلاسی اش بخواهد که نوبتی بازی کنند. یا چیز دیگری برای بازی کردن پیدا کند. این فرآیند می‌تواند به فرزندتان کمک کند که مهارت‌های حل مسئله را در خودش توسعه دهد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *