تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ارتباط با خانواده همسر

ارتباط با خانواده همسر

در ارتباط با خانواده همسر جانب اعتدال را رعایت کنید. ارتباط بیش از حد نزدیک و بدون هیچ حد و مرزی مناسب نیست. نه خیلی نزدیک، نه خیلی دور. تصمیمات مهم زندگیتان را دو نفری و با مشورت یکدیگر بگیرید. مشاوره گرفتن از بزرگترهای با تجربه خوب است. اما نگذارید برایتان تصمیم بگیرند. زیرا در این صورت خود شما زمینه دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی را فراهم نموده اید.

ارتباط با خانواده همسر

توقعاتتان را از آن‌ها صاف و مستقیم بگویید. بدون جار و جنجال و قاطعانه صحبت کنید. در ارتباط با خانواده همسر به جای جملات منفی از جملات مثبت استفاده کنید. مثلا نگویید من دوست ندارم با من اینجوری حرف بزنید. بلکه بگویید من دوست دارم این کار را در حقم بکنید. از دیگر اعضای خانواده همسرتان، پیش یکی از اعضا شکایت نبرید. لزومی ندارد همه مسائل زندگی خود را برای خانواده‌ها تعریف کنید. حریم خصوصی خود و همسرتان را حفظ کنید.

لزوم داشتن یک ارتباط خوب با خانواده همسر

وقتی شما با فردی ازدواج می‌كنید در واقع با او و خانواده‌اش وصلتی انجام داده‌اید. خانواده همسر هم جزیی از خانواده شما محسوب می‌شود. بنابراین برای اینكه بتوانید ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ كنید باید با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمی داشته باشید. همچنین به عكس؛ برای داشتن یك ارتباط خوب با خانواده همسر باید ابتدا یك رابطه خوب با همسرتان داشته باشید. اما مادامی که با همسرتان مشکل دارید، نمی‌توانید با خانواده او یك رابطه عاطفی برقرار کنید.

وقتی شما با همسرتان یک رابطه خوب برقرار می‌كنید در آینده در زندگی مشتر‌کتان از یك منبع قوی و خوب به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود. حمایت اجتماعی خانواده‌ها در موقعیت‌های تنش‌زا، استرس‌زا و بحران‌های زندگی بهترین پناهگاه و مناسب‌ترین عامل كمک‌كننده است. هر چه شبكه ارتباطی ما پویاتر و غنی‌تر باشد و منابع حمایتی اجتماعی‌مان تقویت‌ شده‌تر باشد، در چالش‌های زندگی و مواجهه با استرس‌ها و تنش‌های زندگی بهتر می‌توانیم عمل كنیم.

حمایت از همسر در مقابل خانواده

گاهی زن در برابر خانواده‌اش باید سپر مرد شود و گاهی مرد باید در برابر خانواده‌اش سپر همسرش شود. به عنوان نمونه؛ اگر وقت ندارید به مادرتان سر بزنید یا اعتراضی به عملکرد آنها دارید، بهتر است این امر با صراحت و احترام متقابل و صمیمیت از طرف فرزند همان والدین به آنها در غیاب همسر بیان شود. از سویی دیگر بهتر است با حفظ حرمت‌ها، زن و شوهر یاری‌گر هم باشند. به طور مثال؛ به جای این که مرد از والدینش دعوت کند، عروس این کار را بکند یا داماد روز مادر، هدیه به مادر خانمش بدهد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *