تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پول‌ تو جیبی دادن به کودک

پول‌ تو جیبی دادن به کودک

پول‌ تو جیبی به پولی اطلاق می‌شود که کودک می‌تواند با آن خرید روزانه و نیازهای غیر اساسی خود را انجام دهد. پول‌ تو جیبی دادن به کودک ،‌ نوعی درس اقتصاد در دوران نخست زندگی است. یک کودک دوست دارد برای خود اسباب‌بازی خاصی بخرد که به‌ طور معمول برای او نمی‌خرند. او یاد می‌گیرد اگر آن اسباب‌بازی خاص را می‌خواهد، باید پول‌ تو جیبی‌اش را پس‌انداز کند و یک سری خرج‌ها را فراموش کند تا به خواسته خود برسد. این بهترین کلاس درس برای اوست.

بسیاری از پدر و مادر در ارتباط با پول‌ تو جیبی دادن به کودک و اینکه پول‌توجیبی آیا نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند یا خیر بسیار دغدغه دارند؛ و شاید هیچ‌گاه به راه‌حلی مناسب و منطقی نیز نمی‌رسند؛ زیرا آن‌ها دانش کافی در این‌باره ندارند و مشتاق هستند بدانند که در خصوص ارائه پول‌توجیبی چگونه رفتار بکنند اصلاً آیا آن را پرداخت بکنند یا نکنند کم و کیف آن چگونه باشد از چه سنی شروع به پرداخت پول‌توجیبی بکنند.

پول‌ تو جیبی دادن به کودک

شما والدین باید به فرزندتان بیاموزید در قبال پولی که دریافت می‌کند مسئول است و باید به بهترین شکل آن را خرج کند و چه میزان از آن را پس‌انداز کند. هدف از دادن پول‌توجیبی به فرزندان قبل از هر چیز آموزش مدیریت دخل‌ و خرج و دانستن اهمیت و ارزش دارایی‌ها است.

پرداخت پول‌توجیبی از چه سنی مناسب است؟

زمانی که فرزندان ما با پول آشنا می‌شوند و متوجه می‌شوند که بایستی برای خرید نیازهای خود پول پرداخت کنند و تفاوت پول‌های کاغذی را از سکه‌ای تشخیص می‌دهند و با اعداد آشنا می‌شوند می‌توان به آن‌ها پول‌توجیبی پرداخت کرد، اگر کودک شمردن بلد نباشد، دادن پول‌توجیبی به او هیچ فایده‌ای ندارد، چون قادر نیست به هنگام پول گرفتن و یا خرید کردن، جمع و تفریق کند. به‌صورت میانگین از سن ۴ الی ۵ سالگی شروع می‌شود و نحوه پرداخت آن‌هم در ابتدا بهتر است که به‌صورت روزانه باشد و خرید‌های کوچکی که شما انجام می‌دادید را پولش را به فرزندتان بدهید تا خود او پرداخت کند.

به چه شکلی پول‌توجیبی پرداخت شود؟

پول‌توجیبی می‌تواند به یکی از اشکال روزانه، هفتگی و ماهیانه پرداخت شود. با توجه به سن کودکان و نوع هزینه‌های آن‌ها می‌توان مشخص کرد که پول‌توجیبی به چه شکلی به آن‌ها پرداخته شود در ارتباط با بچه‌هایی که سن کمتری دارند آن‌ها ظرفیت و توانایی نگهداری پول خود را برای یک هفته و یا یک ماه نداشته و تمام پول را یکجا خرج می‌کنند. بنابراین بهتر است برای کودکان کمتر از ۷ سال به‌صورت روزانه این مبلغ پرداخت شود و هر چه سن کودک بالاتر می‌رود این پرداخت‌ها به‌صورت هفتگی و ماهانه صورت پذیرد. با توجه به این‌که روند پرداخت حقوق و پول در کشور ما به‌صورت ماهیانه هست توصیه می‌شود برای کودکان بالاتر از ۱۰ سال پرداخت پول‌توجیبی به‌صورت ماهیانه باشد تا با نحوه مدیریت آن در یک ماه بیشتر آشنا شده و تجربه کسب کنند و در آینده بتواند مدیریت مالی بهتری را انجام بدهند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *