تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

نقطه پایانی خوشبختی چیست؟

نقطه پایانی خوشبختی چیست؟

نقطه پایانی خوشبختی چیست؟ بسیاری از زوج ها، بحث و دعوا را نقطه پایانی خوشبختی شان می دانند. و اغلب به دلیل چنین تفکری اختلاف نظر شان را در دل شان نگه می دارند و می خواهند با سکوت شان جلوی بحث را بگیرند. بخاطر داشته باشید که :ترس نشانه خوشبختی شما نیست.

نقطه پایانی خوشبختی چیست؟

اگر همسرتان بعد از دعوا می گوید: منظورم این نبود. جواب بدهید: درست است که چنین منظوری نداشتی، اما طوری رفتار کردی که من این طور احساس کنم.  پس، از این به بعد این کار را انجام نده. بازگشت به گذشته و تاکید بر گفته های خود و طرف مقابلتان باعث می شود به جای راه حل، بر آنچه گذشته است تمرکز کنید.

روی خودتان هم تمرکز کنید؟

بعضی وقتا بد نیس رو خودتون تمرکز کنید نه همسرتان. همیشه حق با شما نیست. همیشه این شما نیستید که درست میگویید. همیشه از دور به اختلافتون نگاه کنید مطمئنا طرف مقابل هم مقصره اما به خود یادآوری کنید که من هم مقصر بودم. اگر هر یک از ما آدم های منطقی تری باشیم ، روابطمون بی تنش تر میشه.

چگونه از همسر انتقاد کنیم؟

اگه میخواین توی رفتارتون و برخوردتون با همسرتون موثر تر و لطیف تر باشین: وقتی همسرتوت حرف میزنه مستقیم نگاهش کنین و مرتب با سر حرفش رو تایید کنین یا جملات تاییدی بهش بگین. مثل درست میگی و … و مهمتر از همه اینکه لبخند به لب داشته باشین. اگه نقدی هم به حرفش دارید، همون اول نزنین توی ذوقش. اول سعی کنید با چند تا نکته مثبت توی حرفهاش تاییدش کنین و بعد نظر خودتون رو با ملایمت بگین. مطمئن باشید که اینطوری اثر حرفتون خیلی بیشتره.

به طور مستقیم با همسرتان مخالفت نکنید مخالفت مستقیم از نظر زنان بوی زورگویی می دهد و ممکن است حس تنفر و یا خشم در همسرتان ایجاد کند.

بد دهنی ممنوع

داشتن عفت زبان یکی از مهمترین خصوصیات یک شوهر شایسته است. یک شوهر جذاب و با شخصیت: بد دهنی، فحش و حرف‌ های زشت نمیزنه. برای خوشحال کردن همسرت، مثل یک دوست با او همدردی کن، مثل پدر ازش محافظت کن، مثل یک مرد دوستش داشته باش. ﻣﺮﺩ نادان ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭ فکر ﻣﻮﺍﻇﺒﺖ ﺍﺯ ﺯنشه، تا مبادا بهش ﺧﯿﺎﻧﺖ کنه.  ﻣﺮﺩ عاقل ﻗﻠﺐ ﺯﻥ ﺭو ﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﻟﺒﺮﯾﺰ می‌کنه، ﺗﺎ ﺟﺎیی واسه ﭘﺮﺳﻪ ﺯﺩﻥ ﻣﺮﺩﯼ ﺩیگه ﺑﺎﻗﯽ نمونه.

چند توصیه اساسی برای آقایان:

  • وقتی گمان می کنید همسرتان ناراحت است، منتظر نمانید او حرف زدن را آغاز کند. وقتی شما باب گفتگو را آغاز می کنید ۵۰ درصد از بار ناراحتی ومسائل او می کاهید.
  • وقتی شما مجال حرف زدن را به همسرتان می دهید، بدانید ناراحت شدن از دلیل ناراحتی او هیچ کمکی به حل مسائل نمی کند.
  • هر وقت احساس می کنید که می خواهید صحبتهای او را قطع کنید و یا آنها را اصلاح کنید، فورا خود را از این کار منع کنید.
  • وقتی نمی دانید چه باید بگویید، به هیچ وجه حرف نزنید. اگر نمی توانید مثبت و یا محترمانه حرف بزنید لطفا ساکت بمانید.
  • اگر او نمی خواهد صحبت کند، با طرح سوالات بیشتر اورا به حرف زدن ترغیب کنید.
  • در مورد احساسات همسرتان قضاوت نکنید و یا آنها را اصلاح نکنید.
  • تا جایی که امکان دارد آرام و متمرکز باشید و جلوی واکنش های منفی خود را بگیرید. اگر کنترلتان را از دست دهید اوضاع بدتر می شود و شما بازنده می شوید

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *