تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مهمترین مهارت زندگی مشترک

مهمترین مهارت زندگی مشترک

مهمترین مهارت زندگی مشترک چیست؟ مهارت حل مشکل، مهمترین مهارت زندگی مشترک است. زیرا اگر این مهارت را به دست نیاورید زندگیتان به قدری بهم می‌ریزد که کسب دیگر مهارت‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

مهمترین مهارت زندگی مشترک

مهارت حل مشکل یعنی اگر در زمینه‌ای با همسرتان اختلاف نظر پیدا کردید، بتوانید مشکل را حل کنید و به نقطه نظر مشترک برسید. کافیست که زن و شوهر باور داشته باشند که بنای یک زندگی بی تنش با گذشت پایه ریزی می شود. اگر هر کدام زندگی را بر اساس عشق و گذشت بنا کنند. باصفاترین خانواده را خواهند داشت.

سعی نکنید همسر خود را تغییر دهید.

به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که عاشقش بوده اید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید. تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات منفی را در رابطه شما ایجاد میکند. عاملی برای ایجاد بحث های بیهوده است. شما نیاز به کسی ندارید که شما را کامل کند. بلکه نیاز به فردی دارید که شما را به طور کامل بپذیرد. سعی نکنید که دیگری را کامل کنید.

مهمترین مهارت زندگی مشترک

از قول همسرتان فکر نکنید

اين اشتباهی هست که خيلی از زوج ها دچارش ميشوند. مثلا من هيچ وقت نگفتم با هم بريم سينما. چون فکر ميکردم تو از سينما رفتن خوشت نمياد. با وجود اينکه همسرتان را خيلی خوب مي شناسيد. اما هميشه نظر او را بپرسید. و هيچ وقت به جای همسر تصمیم نگیرید.

مقایسه کردن ممنوع

مقایسه ی شریک عاطفی خود با شرکای عاطفی سابق تان به چند دلیل می تواند برای رابطه ی شما آسیب زا باشد. اول آنکه، این کار باعث شکل گیری توقعات غیر واقعی برای شریک عاطفی تان می شود. به علاوه باعث می شود شریک عاطفی تان احساس بی ارزش بودن کند. تمرکز خود را به جای عیب و نقص های شریک عاطفی تان بر روی ویژگی های مثبت او بگذارید. چرا که هیچ کدام ما خالی از عیب نیستیم. همیشه به خاطر داشته باشید که برای اتمام رابطه ی شما و شریک عاطفی سابق تان حتماً دلیل مهمی وجود داشته است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *