تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مشکل بیش فعالی در کودکان

مشکل بیش فعالی در کودکان

در حال حاضر چه قدر مشکل بیش فعالی در کودکان شایع شده است. چون دقت و تمرکز ندارند. منتهی می دانید این مشکل چه موقع خودش را نشان می دهد. زمانی که کودک مدرسه می رود و مادر اصلاً متوجه نیست که چه آسیبی به کودک زیر سه سالش وارد کرده و اثرش را در سنین مدرسه متوجه خواهد شد. عدم تمرکز و دقت (بیش فعالی) ، همان موقعی که به کودک گفتیم نکن. همان موقعی که نظم، نظافت، آموزش و تربیت را به بدترین شکل اجرا کردیم پدید می آید.

مشکل بیش فعالی در کودکان

کودک وقتی یک کرم می بیند و با او مشغول می شود دیگر تمام دنیا برایش آن کرم است. زمانی که کرم وول می خورد و کودک مشاهده می کند لحظه به لحظه در حال انجام کشف است. حال پدر و مادر می رسند و این لحظه را برهم می زنند. در نتیجه ی آن کودک دچار عدم تمرکز و دقت می شود.

دقت و تمرکز بچه ها را به هم می زنیم بعد از کلاس اول می بریمش کلاس تست تیزهوشان. پایه را خراب می کنیم بعد می خواهیم سقف بزنیم و بعد ناراحت می شویم که چرا سقف نمی ماند. خوب مسلمه چون پایه ندارد. این سقف تکیه گاه لازم دارد. با این فشارها بچه را دچار آشفتگی ذهنی می کنیم.

پردازش چیست؟

نکته ی مهم ذهن پردازش است. وقتی مشاهده و کشف در لحظه اتفاق افتاد. کار ذهن، این دستگاه عظیم شروع می شود. دقیقاً مشکل ما در پردازش است. بچه های ما و خود ما از نظر پردازش ذهنی ضعیف هستیم. در پردازش چه اتفاقی می افتد. در پردازش، استعدادهای نهفته و بالقوه تبدیل به بالفعل می شوند. ما یک سری استعدادهای بالقوه داریم که یکی از این استعدادها، درک جزء از کل است. کودک این درک را در تجربه کسب می کند و در بازی ها رشد می کند و شکوفا می شود.

کودک در تجربه ها دائم در حال پرسیدن چرا در ذهنش است. در ادامه ی بازی ها و تجربه ها به پاسخ چراهایش می رسد. کودک اصلاً نمی تواند پاسخ ها و درک هایی که به دست آورده است را به زبان بیاورد و بیان کند ولی می فهمد. زیر ۶ سال پایه ها در حال ساخته شدن است. پس جلوی ساخته شدن کودک را نگیریم.

ادراکات اتاق بازی در کودکان

بچه ها در اتاق بازی درک فلسفی و عرفانی پیدا می کنند. کودک از لحظه ای که وارد اتاق بازی می شود، می سازد. تخریب می کند شادی می کند. بعد که زمان تمام می شود سازه ای را که ساخته، می گذارد و خوشحال و خندان بیرون می رود.

ادیان و پیامبران آمده اند بگویند که شادمانه وارد دنیا شو. بازی ات را انجام بده. بساز و لذت ببر ولی تا اعلام کردند که زمان تمام شد بگذار و برو. همه چیز برای لذت بردن تو این جا آماده است. ولی متعلق به تو نیست. در این مدتی که هستی لذت ببر و بعد خدا نگهدار. چیزی با خودت نمی بری. این درک معنوی در اتاق بازی برای کودک حاصل میشود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *