تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عواقب فریاد زدن بر سر کودکان

عواقب فریاد زدن بر سر کودکان

عمل فریاد زدن ناشی از آگاهی نداشتن از هرگونه رفتار جایگزین در همان وضعیت توسط والدین است اما رفتار هایی وجود دارند که به جای به کار گیری از خشونت باید توسط والدین تمرین شوند . در این مقاله با عواقب فریاد زدن بر سر کودکان آشنا می شوید .

عواقب فریاد زدن بر سر کودکان

شرایط دشوار می ‎تواند به طرز نامطلوبی منجر به خشونت شوند و بنابراین، والدینی که با این وضعیت رو به رو می ‎شوند ، می ‎توانند با آگاهی پیدا کردن از عواقب خشونت، این شرایط را کنترل کنند و سعی در مهار کردن خشونت و عصبانیت خود کنند و به جای فریاد زدن، والدین می ‎توانند با کلمات دقیق به کودک خود در جهت تصحیح رفتار شان هشدار دهند که این امر مستلزم صبور بودن در شرایط دشوار است و همچنین مهم است که والدین اجازه دهند کودکشان کودکی کند.

بعضی اوقات، حتی اگر آن ها رفتار اشتباهی داشتند، والدین باید آرام باشند و از این گذشته، والدین نباید انتظار داشته باشند که فرزندشان خیلی زود بزرگ شود و عاقلانه رفتار کند و به عبارت دیگر، انتظارات والدین از کودکان باید واقع بینانه باشد .

اکنون به برخی از عواقب فریاد زدن بر سر کودکان خواهیم پرداخت :

  1. اعتماد به نفسپایین

اعتماد به نفس ارتباط زیادی با نحوه رشد کودک دارد. اعتماد به نفس به معنی دوست داشتن خود ، اعتقاد داشتن به توانایی های شخصی، با ارزش دانستن خود ، احترام به خود و ویژگی هایی از این دست می ‎باشد و وقتی یک کودک به خودباوری برسد ، قادر به ایجاد دنیای بسیار غنی در اطراف خود می ‎شود ، در حالی که تجربه مدوام فریاد زدن والدین بر سر کودک باعث پایین آمدن بی حد و حصر اعتماد به نفس کودک می ‎شود. این امر باعث می‎شود انتخاب و اقدامات خود را زیر سوال ببرد و در اعمال خود با اطمینان برخورد نکند و همچنین می ‎تواند منجر به اضطراب و نیاز مداوم به تایید شدن توسط دیگران شود. کودک هر چقدر بیشتر این شرایط منفی را تجربه کند، اوضاع برایش دشوار تر می ‎شود .

  1. رفتار خشونت آمیز

فریاد زدن می ‎تواند تاثیرات متنوع و گسترده ای بر کودکان مختلف داشته باشد که همچنین به شرایط اجتماعی کودک هم بستگی دارد. رفتار پرخاشگرانه یکی از این نتایج است. ناراحتی و بی قراری و انجام اعمال بدون فکر در بعضی از این کودکان دیده می ‎شود. این ویژگی ها تاثیرات زیادی در روابط این کودکان با هم سن و سالان خود می ‎گذارند و هر حادثه کوچک می ‎تواند منجر به طغیان هایی شود که کنترل آن ها دشوار است .

  1. ترس

ترس مداوم از والدین، یکی دیگر از اثرات متدوالی است که در اثر فریاد زدن و ناسزا گویی در کودکان پدیدار می ‎شود که چنین ترسی می ‎تواند کودک را بسیار ساکت کند طوری که او قادر به بیان صریح اعتقادات و احساسات خود نباشد. رابطه دوستانه ای هم که کودک باید با والدین خود داشته باشد تحت تاثیر قرار می ‎گیرد. آن ها احساس می ‎کنند که دائما مورد قضاوت قرار می ‎گیرند و تمایل دارند احساسات واقعی خود را از ترس تعرض پنهان کنند .

  1. شرایط جسمی و روحی

اگر چه در وهله اول ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما شرایط پزشکی مانند ناتوانی جسمی که می ‎تواند به طور مستقیم با استرس رو به رو شده توسط کودک در ارتباط باشد رخ دهد. این امر همچنین می ‎تواند باعث ایجاد افسردگی و گوشه گیری در کودک شود که این شرایط بر رشد او نیز تاثیر می ‎گذارد. بسیاری از عادات کودکان به عنوان نتیجه مستقیم از محیطی که در آن قرار دارند ایجاد می‎ شوند و یک محیط سر کوبگر می ‎تواند محدودیت های جدی را به دنبال داشته باشد .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *