تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عادات مخرب در رابطه

عادات مخرب در رابطه

عادات مخرب در رابطه چیست؟ دعوا دلیل جدایی نیست. دعوا کنید اما قواعد دعوا را بدانید. به جای قهر سکوت کنید، از تکنیک فاصله استفاده کنید و پس از آرام شدن با هم صحبت کنید. یادتان باشد شما دشمن هم نیستید.

عادات مخرب در رابطه

قهر کردن باعث می شود به نقش خودتان بی‌توجه شوید. تنبیه کردن می‌تواند به دو صورت تنبیه جسمی یا روانی باشد . در تنبیه جسمی که به خشونت خانگی معروف است، کتک کاری اتفاق می‌افتد. اما تنبیه روانی مانند قهر کردن، محروم کردن از یک سری نیازها و … است. پیام تنبیه‌های روانی مانند قهر کردن به همسرمان این است که آن چه را می‌خواهم انجام بده یا تو را ترک می‌کنم. در این حالت شما همسرتان را مقصر تمام اتفاقات می‌دانید که این مسئله علاوه بر ایجاد دلخوری، باعث می‌شود هیچ‌گاه به نقش خودتان برای پیشرفت در زندگی توجه نکنید. از این عامل مهم خوشبختی، غافل شوید.

هم دلخواه خودت باش، هم دلخواه همسرت

شما به عنوان یک زن شخصیت خودتان را دارید و همسرتان هم شخصيت خودش را دارد. معنی همسر دلخواه شدن اين نيست که کامل شخصيت خودتان را فراموش کنيد و همانی شوید که همسرتان ميخواهد. به عنوان يک شخصيت مستقل برای عقايد، علايق و برنامه و اهداف خودتان احترام قائل باشيد. در عين همراهی همسرتان فراموش نکنيد که شما هم اهدافی داريد، علايقی داريد و… و برای رسيدن به انها در حد امکان برنامه ريزی کنيد.

اگر خودتان را کامل فراموش کنيد و همانی شوید که همسرتان هست. بعد از يک مدت ممکنه که دچار احساس پوچی شوید. و حس کنيد که جايگاهتان را در زندگی از دست داده اید. هراز گاهی نگاه کنيد ببينيد کجا هستيد. کجا بوديد و به کدام مسیر می روید.

پنج كليد رابطه موثر در ازدواج

  1. به جای پنهان كردن تعمير كنيد. از مشكلات، ناراحتی ها دلخوری ها فرار نكنيد. آنها روی هم تلمبار شده باعث ميشود منفجر شده يا نااميد شويد.
  2. همكاری كنيد. رابطه يک كار دو نفره است. يک نفر به تنهايی نميتواند رابطه را به موفقيت برساند.
  3. نشان دهيد قابليت شنيدن گله و انتقاد را داريد. اگر گلايه همسرتان به شما بربخورد به مرور رابطه رو به سردی خواهد گذاشت.
  4. تمركز خود را بر قسمتهای مثبت رابطه بگذاريد نه قسمتهای منفی آن.
  5. برقراری درست رابطه را بياموزيد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *