تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شما مسئول زندگیتان هستید.

شما مسئول زندگیتان هستید

زن در فرهنگ ما قدرت و انرژی را به شوهرش منتقل می كند. برخی زنان اين چنين می گويند. شوهرم به من اجازه نمی دهد كه … خوب بدون شک اين نوعی اتلاف انرژی است. این را بدانید که شما مسئول زندگیتان هستید. اعتقاد به اين قضيه يعنی حبس خويشتن در زندانی كه تنها با اجازه ی ديگران می توان از آن بيرون آمد. يا حتی در آنجا كاری انجام داد.

شما مسئول زندگیتان هستید

هر چه بيشتر با آغوش باز با مسائل روبرو شويد بيشتر می توانيد بياموزيد و بهتر می توانيد خود را رشد و ارتقاء دهيد. روزی خانمی برايم درد دل می كرد و می گفت كه در اوايل ازدواج بسيار ناتوان و كمرو بود. سال ها طول كشيد تا متوجه شد كه وضعيت و اوضاع و احوالش او را در بند كرده است. او همه را به خاطر مشكلات و شرايط سخت خود مقصر می دانست . سرانجام شوهرش را طلاق داد ولی هنوز او را عامل اصلی شرايط نامساعدش می دانست.

ده سال طول كشيد تا موفق شد شاخص های صحيح زندگی را بازآموزی كند و انرژی و قدرت از دست رفته اش را باز پس گيرد. پس از عبور از شرايط بحرانی مذكور دريافت كه مسئول سكون و عدم تلاشش خود وی بوده است نه اطرافيان. آنها تنها منعكس كننده ی احساسات درونی او بوده اند. يعنی در اصل نشان دهنده ی بی قدرتی و بی كفايتی او در استفاده از انرژی درونی خودش.

اثرات مطالب بی ارزش

هيچگاه انرژی و فكر خود را به واسطه خواندن يک مطلب از دست ندهيد . بياد می آورم كه چند سال قبل مقاله ای را در يک مجله ی معروف مطالعه كردم. تصادفا من از تمام موضوعات مطرح شده در آن مقاله اطلاعات خوبی داشتم ولی به عقيده من اطلاعات آن مقاله به طو ر كلی نادرست بود. بطوريكه آن مقاله باعث شد ارزش و اعتبار مجله ی فوق نزد من تماما مخدوش شود . و حتی سال ها آن را مطالعه نكردم . شما مسئول و شكل دهنده ی زندگی خود هستيد پس نبايد تصور كنيد هر نوشته ای كه چاپ می شود مطلقا درست است و بدين ترتيب قدرت و انرژی خود را هدر دهيد.

تری كول نويسنده كتابهای مذهبی اخلاقی يكی از كتاب های فوق العاده ی خود را اينچنين نامگذاری كرده است. آنچه كه شما درباره من می انديشيد. ارتباطی به من ندارد. كه كاملا صحيح است. آنچه شما درباره من می انديشيد دخلی به من ندارد. در واقع هر آنچه كه شما درباره ی من می انديشيد همانند امواجی لرزان از شما خارج شده و سپس به شكل يک عمل به خودتان باز می گردند. هنگامی كه تذهيب نفس داشته باشيم و زمانيكه از آنچه انجام
می دهيم آگاه باشيم می توانيم باعث تغيير زندگيمان گرديم. زندگی برای شما مهياست فقط  نياز است آن را صدا بزنيد. ابتدا به او بگوئيد چه چيزهايی لازم داريد آنگاه به خوبی ها اجازه ی جاری شدن در روح و روانتان را بدهيد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *