تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ریشه‌ی عصبانیت آدم ها

ریشه‌ی عصبانیت آدم ها

ریشه‌ی عصبانیت آدم ها از کجاست؟ کودکان در سنین کم به وسیله‌ی تحقیر، ترساندن، زورگویی، سخت‌ گیری بیش از حد و عدم توجه به ضعف‌ های کودک  دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند.

ریشه‌ی عصبانیت آدم ها

کودک در اثر برخورد خشن، نابهنجار و آزار دهنده‌ی اطرافیانش نیاز به مدارا کرده و سه راه فرار روبروی خودش می‌بیند.

  • خود را با دلخواه اطرافیان وفق می‌دهد که در نتیجه سر به راه و توسری‌خور و تابع می‌شود. (مهر‌طلب).
  • خشن، گستاخ، بددهان، فحاش و تند و تیز می‌شود. (برتری‌طلب).
  • سعی می‌کند کمتر با دیگران تماس بگیرد تا کمتر آزار ببیند. (عُزلت‌طلب).

کودک هر سه را با هم استفاده می‌کند. منتهی بسته به وضع محیطش بعضی را صریح و بعضی را غیر مستقیم به کار می برد. از برخورد این سه تمایل متغایر در شخص کشمکشی دائمی ایجاد می‌شود. اینها ریشه تضادهای اساسی رفتاری‌ اش در بزرگسالی می‌شوند.

هنگام عصبانیت پاسخ ندهید

دلیلی ندارد وقتی عصبانی هستید همان لحظه پاسخ را بدهید. يا وقتی تمام ذهنتان درگیر چند گمان می شود اولین فکری را که به ذهنتان خطور می کند را بیان کنید. دلیلی ندارد هنگام گفت وگو برخلاف میل باطنی صدایتان را بالا ببرید. یا احساستان در همان لحظه را عنوان کنید. صبر کنید سکوت کنید تا آرام شوید. با ذهن متمرکز خوب فکر کنید. سپس عمل کنید. بیان کنید. حواستان به طوفان های درونتان باشد شما را با خود نبرَد.

در هنگام عصبانیت آقا چکار کنیم؟

در درون هر مردی یک مرد آهنین وجود دارد که به صورت والد در درون شان فعال است. موقع عصبانیت آقا مرد آهنین درونش فعال میشود و اگر همسر از جمله معجزه آسای حق با شماست استفاده کند. عصبانیت آقا مانند آب روی آتش فروکش می کند. امتحان کنید خیلی جواب میدهد. با محترمانه رفتار کردن و صدا زدن همسرتان در واقع بذر احترام گذاشتن متقابل در روابط زناشویی را کاشته اید. که تا انتهای عمر می‎توانید از آن بهره ببرید. عاشقانه و محترمانه صدا زدن همسرتان فضای خانه را سرشار از محبت می‎کند. بیش از پیش دل‎هایتان را به هم نزدیک می‎کند. در ضمن تنوع در صدا زدن همسرتان را فراموش نکنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *