تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روش درست حل مسایل

روش درست حل مسایل

والدين قرار نيست اختلاف نداشته باشند. دعوا نكنند و هميشه با هم موافق باشند. كودک قرار است از والدينش روش درست حل مسایل را بياموزد. قرار است ببيند، پدر و مادرش با دو عقيده مختلف چگونه بر سر يک مسئله به تفاهم ميرسند. قرار است ببينند با داشتن اختلاف عشق و محبت به پايان نميرسد.

روش درست حل مسایل

والدين قرار است به فرزندشان نشان دهند انسان حتی با خودش هم به طور کامل تفاهم ندارد. چه برسد به ديگری اما با احترام، ابراز درست عقايد با گوش دادن به هم ميتوان يک جايی به تفاهم رسيد و مشكلات را حل كرد و قرار است از هر اختلافی هر دو نفر پيروز بيايند نه تنها یک نفر.

به احساسات کودک احترام بگذارید

به کودکان خود کمک کنید تا احساسات خود را درک کنند. کودکان نیاز دارند احساساتشان مورد پذیرش و احترام قرار بگیرد. بعنوان مثال:

  • شما می توانید با توجه و آرامش کامل به حرف های کودک گوش دهید.
  • شما می‌توانید احساسات کودک‌تان را با کلمه‌ای تایید کنید. “آه. راستی! متوجه هستم.”
  • شما می‌توانید به احساسات آنها نامی بدهید. “به نظرم این کار بی‌نتیجه است”
  • شما می توانید آرزوهای آنان را به طور خیالی برآورده کنید. “کاشکی میتونستم همین حالا یک عروسک بزرگ برات حاضر کنم”

اگر میخواهید کودکتان را به دنیایی بسپارید که در آن به خود و دیگران احترام بگذارد. باید به او احترام بگذارید و این کار عملی نیست مگر اینکه شما قبل از آن به احساسات او احترام بگذارید.

به سوالات فرزندانتان احترام بگذارید.

وقتی کودکتان از شما سوالی می پرسد آنرا یک هدیه تلقی کنید. به جای اینکه فرزندتان را برای گرفتن جواب به سراغ همسایه، یا … هر جای دیگری بفرستید که معلوم نیست چه پاسخی در اختیار او بگذارد، و پاسخ هایی که معلوم نیست برای سن او مناسب باشد یا نه. ابتدا به کودکتان بفهمانید که سوال خیلی خوب و بجایی پرسیده است.

در پاسخ دادن به او یادتان باشد که کارتان را کنار بگذارید و همه توجه و حواستان را به فرزندتان بدهید. حتماً رو در رو با او حرف بزنید و موقع حرف زدن قدتان را هم قد او کنید. بعد باید از فهم درست سوال مطمئن شوید. در پاسخ به سوالات مهم فرزندان خیلی پرگویی نکنيد. کمی اطلاعات به آنها بدهیم و بعد توضیحاتمان را قطع کنیم. با این روش فرزندتان خیلی بیشتر یاد می گیرد، تا اینکه یک دفعه با بمبارانی از اطلاعات مواجه شود. جذب اطلاعات جدید برای بچه ها زمان می برد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *