تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روش برخورد با خواسته کودک

روش برخورد با خواسته کودک

روش برخورد با خواسته کودک چگونه است؟ زمانی که کودک از شما خواسته ای دارد شما چطور برخورد میکنید؟ برخی والدین معتقدند باید در حد توانشان همه خواسته های کودک را برآورده کنند تا کودک در آینده احساس کمبود نکند. ولی این تفکر مانع بروز استعداد های کودکان می شود.

روش برخورد با خواسته کودک

داشتن مهارتهایی مثل استدلال ،کنجکاوی ،خلاقیت ،کنترل گری ،کسب قدرت ،استقلال، عشق ورزی موجب فراهم شدن یک زندگی خوب برای کودکان است. والدین می توانند با تقویت مهارت های شناختی کودکان در حین بازی، راهکار مناسبی را برای نحوه برخورد با خواسته کودک بیابند. یکی از مهارت های مورد نیاز کودکان کسب مهارت تصمیم گیری است. نقاشی کردن خواسته کودک ، به او کمک میکند تا بارش فکری داشته باشد. و پیامدهای مثبت و منفی خواسته را درک کند. و با کمک و راهنمایی شما تصمیم گیری کند.

هر چی بچه خواست زود تهیه نکنید

خیلی از شما مامانا میگید: چرا بزارم بچم واسه یه پفک ۲ تومنی اشک بریزه؟ همه دنیام فدای یه تار موش. بخونید تا بگم یعنی چی. یکی از مشکلاتی که والدین با فرزندان نوجوانشون دارن اینه که به هر دلیلی نتونن خواسته های اونها رو برآورده کنن.  اونوقته که با خشم و از رفتارهای بشدت پرخاشگرانه و حتی تهدیدآمیز نوجوانشون مواجه میشین. مثلا: اگه برام گوشی آیفون نخرید بخدا خودمو میکشم. یا خونه رو آتیش میزنم. میدونی منشاء این رفتار کجاست؟
اینکه والدین اجازه ندادن این نوجوان در کودکی با «درد» روبرو بشه.

آموزش خویشتن داری به کودک

درد چیه؟ درد همون احساسیه که آدم ها در مواجهه با واقعیت ها تجربه اش می کنن. چند تا مثال بزنم خوب متوجه بشید؟ اسباب بازی دوستش رو میخواد اما دوستش بهش نمیده. تو خونه ی دیگران میخواد با وسایل دکوری بازی کنه ولی اجازه نداره. دلش چیپس میخواد ولی دیروز خورده. و خیلی مثال های دیگه . بسیاری از والدین نمیتونن تحمل کنن که بچشون «درد» رو تجربه کنه. واسه همین خودشون رو به در و دیوار میزنن تا جلوی این اتفاق رو بگیرن.

این والدین با بچه های دیگه مذاکره میکنن. مدام قوانین رو زیر پا میزارن و به بچشون تخفیف میدن. بی وقفه خواسته هاشون رو برآورده میکنن. هی وساطت میکنن و ریش گرو میزارن و از دیگران میخوان که ملاحظه بچشونو بکنن. اگه میدونستین که «خویشتن داری» چه کمکی به بچه هاتون میکنه. اینقدر از اونها در مقابل «درد» محافظت نمیکردین.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *