تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روشهای اتمام مشاجره چیست؟

روشهای اتمام مشاجره چیست؟

روشهای اتمام مشاجره چیست؟ بهترین جملاتی که در حین بحث به کار ببرید؟ اینکه میفهمم چی میگی. شاید در این مورد حق با تو باشه. هر جمله ای که به او بفهماند حرف هایش را شنیده اید. نقطه نظر او را هم در نظر می گیرید.

روشهای اتمام مشاجره چیست؟

با به کار بردن این جملات دیگر در بحث ها در نقطه مقابل و بر ضد همسرتان قرار نمی گیرید. بلکه نشان می دهید که موضوع بحث برایتان مهم است. شما به تمام حرف های همسزتان گوش می دهید. فقط گفتن این جملات مهم نیست. بلکه نحوه بیان آن ها نیز مهم است.

هرگز در زمان عصبانیت، عمدا برای آزار دادن همسرتان چیزی نگویید. ممکن است فراموش کردن کلمات بی‎رحمانه ‎ای که شما گفتید ولی منظوری از آنها نداشتید. برای همسرتان سخت باشد. این کار ممکن است آسیب دائمی به رابطه تان بزند. اگر در نهایت چیزی گفتید که از آن منظوری نداشتید، حتما عذرخواهی کنید.

روانشناسان معتقدند بیشترین قهری که در یک رابطه زناشویی صورت میگیرد از سوی خانم هاست. همواره تاکید میکنند که قهر بدترین نوع خشم است. باید به شدت از آن پرهیز کرد. قهر کردن نشانه عدم بلوغ روانی است. بعضی ها فکر میکنند که قهر کردن یک راه حل است. قطعا اینطور نیست. قهر سمی کشنده برای یک رابطه است.

رفتاری هایی که به دعوا خاتمه میدهد

از اینکه همیشه فکر کنید حق با شماست دست بردارید. به طرف مقابلتون فضا دهید که او نیز دیدگاهش را بیان کند. با آرامش صحبت کنید. این یک مهارته، پس من نمی توانم. من اینطوری هستم. بد حرف میزنم ولی تو دلم چیزی نیست رو  کنار بزارید. این مهارت رو یاد بگیرید و بحث رو به حاشیه نبرید. در جهت پیدا کردن راه حل صحبت کنید. راه حل ها رو که یافتید. شروع کنید به صورت شفافانه دربارشون صحبت کنید. ریز خواسته هایتان رو بگویید. راه حلی که به نفع هر دو نفرتان رو انتخاب کنید. راه حلی که برای هر دو شما برد برد باشد. حال هر دو بعد از مکالمه تان خوب باشد.

 روشهای تشکر از همسر

گفتن متشکرم گاهی اوقات کافی نیست. هنگامی که همسرتان کار ساده ای انجام داده یا راهی را برای ساده تر کردن دغدغه های زندگی انجام داده است. وقت بگذارید و از همسرتان با عبارات محترمانه و محبت امیز قدردانی کنید. از همسر یا شوهر خود بدون رویکردی که معتقد است هر کاری کرده است وظیفه همسری اش بوده است. از صمیم قلب قدردانی کنید. وفاداری به همسر خود را به او نشان دهید. الگو گرفتن از نقل قول های موجود برای روابط و قدردانی از همسر، نکته خوبی برای شروع است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *