تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روشهای آموزش احترام گذاشتن

روشهای آموزش احترام گذاشتن

روشهای آموزش احترام گذاشتن به کودکان چیست؟ چگونه می توان احترام گذاشتن را به کودکان آموزش داد؟ خودتان الگوی رفتار محترمانه برای کودک باشید. بچه ها با الگوبرداری از رفتار شما به بهترین نحو می آموزند. وقتی با فرزندتان محترمانه برخورد می کنید. حتی هنگامی که عصبانی هستید. احتمال بروز چنین رفتاری در کودکتان نیز افزایش می یابد.

روشهای آموزش احترام گذاشتن

به کودکان در مورد احترام اجتماعی آموزش دهید. زمانی که کودکتان رفتار نامناسبی دارد. به جای اینکه او را در برابر دیگران و با صدای بلند مواخذه کنید. او را به جای خلوتی ببرید و به صورتی خصوصی به او آموزش بدهید. از یک خطای کوچک می توان گذشت و در موقعیتی دیگر در مورد آن صحبت کرد. اما در مورد اشتباهات بزرگ تر لازم است کودک را به کناری ببرید. به آرامی خطایش را به او گوشزد کنید. او را راهنمایی کنید که چگونه می تواند رفتارش را به صورتی محترمانه اصلاح کند.

در طول روز به موارد محترمانه یا غیر محترمانه اشاره کنید. در مورد رفتار با صندوقدار فروشگاه، دوست و یا افرادی که فرزندتان با آن ها برخورد دارد. با او صحبت کنید. در مورد صحنه های محترمانه و غیر محترمانه ی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نیز بحث کنید.

آموزش احترام گذاری به کودکان

آموزش احترام گذاری به کودکان می‌تواند در شکل‌گیری روابط سالم، اعتماد و احترام متقابل بین کودکان و بزرگسالان مؤثر باشد. در ادامه، چند راهنمایی برای آموزش احترام گذاشتن به کودکان را برای شما توضیح می‌دهم:

  • مدل‌سازی: بهترین راه برای آموزش احترام، مدل‌سازی آن است. نشان دادن احترام به کودکان خود و به دیگران، آنها را ترغیب می‌کند که همین رفتار را به خود و دیگران نشان دهند.
  • بررسی احساسات: به کودکان خود یاد دهید که احساسات خود را بشناسند و آنها را به درستی بیان کنند. این کمک می‌کند تا احترام به احساسات دیگران را درک کنند و به طور متقابل احترام بگذارند.
  • توجه به نیازها: به کودکان نشان دهید که نیازهایشان مهم است و شما آنها را جدی می‌گیرید. احترام به نیازهای آنها نشان می‌دهد که شما احترامی به آنها دارید.

آموزش حل تعارض‌ها

یاد دهید که چگونه تعارض‌ها را به صورت سالم و بدون خشونت حل کنند. این کمک می‌کند تا احترام به دیگران را در دیدار با تفاوت‌ها و نیازهای مختلف، یاد بگیرند.

  • قوانین و مرزها: تعیین قوانین و مرزهای واضح برای کودکان مهم است. این کار به آنها نشان می‌دهد که شما احترامی به حقوق و احساسات آنها قائل هستید و در عین حال مسئولیت و حفظ حقوق دیگران را آموزش می‌دهید.
  • ارتباط با کودکان: با کودکان خود به صورت فعال ارتباط برقرار کنید. زمان کافی را با آنها بگذرانید. این نشان می‌دهد که شما به آنها احترام می‌گذارید و به حرف‌ها و نظراتشان اهمیت می‌دهید.
  • ارزش‌های اجتماعی: به کودکان یاد دهید که مسئولیت داشتن، صداقت، انصاف و دیگر ارزش‌های اجتماعی مهمند. این ارزش‌ها به آنها کمک می‌کنند که در روابط با دیگران، احترام و توجه مناسب را بیان کنند.
  • تشویق به همکاری و کمک: تشویق کودکان به کمک و همکاری با دیگران، نشان می‌دهد که احترام به همدیگر و تجربه‌های مشترک مهم است.

سخن آخر

با توجه به سن و قدرت فهم کودکان، می‌توانید روش‌های متناسب با شرایط خود را برای آموزش احترام انتخاب کنید. همچنین، در طول روند آموزش، صبور و پشتیبان باشید و محیطی مثبت و امن برای کودکان خلق کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *