تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تفاوت های رفتاری زن و مرد

تفاوت های رفتاری زن و مرد

تفاوت های رفتاری زن و مرد چیست؟ خانمها لطفا دقت کنین که این ویژگی ها به طور ذات در مرد و زن وجود داره و قطعا شما نمیتونین تغییری تو این رویه داشته باشید. هدف از مقاله امروز اینه که بدونین مرد و زن بر حسب جنسیتشون چه ویژگی هایی دارند. سعی کنین همدیگه رو درک کنین.

تفاوت های رفتاری زن و مرد

  • آقایون موقعیتها و اوضاع رو بطور کلی درک می کنند و تفکر کلی و جـامع دارند در حالی که زنان بیشترروی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند.
  • مردان سازنده و خالق می باشند. آنها ریسک پذیـر بـوده و بدنبال تجربه های جدید می باشند در حالی که زنان با ارزشترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بعد انتقال می دهند.
  • مردان نیاز مبرمی دارند تا بـه اهـدافشان جامه عمل بپوشانند اما زنان رابطه با دیگران را در درجه نخست اهمیت قرار می دهند.
  • مردان دو برابر زنان بیمار می شوند البته زنان نیـز بـیشتر بـه سـلامتی خود توجه دارند. زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.
  • مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان بوده اما مردان بهتر می توانند این حس را پنهان سازند.
  • زنان تشریفات را دوست دارند. مردان کمتر تشریفاتی هستند.
  • زنان، رابطه گرا بوده و تمایل به تماشا و نظر دارند و استعداد بیشتری برای بینش و شهود از خود نشان می دهند. مردان، هدف گرا بوده و به عمل و آزمایش، بیشتر تمایل نشان داده و علاقه بیشتری برای ارائه دلیل و منطق دارند.
  • زنان نفوذ همسران خود را راحت تر می پذیرند. مردان در مقابل نفوذ زنان از خود مقاومت نشان می دهند.
  • ترس زنان بیشتر است تا خشم شان. مردان بیشتر از این که بترسند، خشمگین می شوند.

چطور همسرمان را آرام کنیم؟

زن ها باید به این موضوع توجه کنند و بدانند در مواقعی که مرد حرفی درباره مطلبی نمی زند به این معنی است که هنوز پاسخ آن را پیدا نکرده ولی درباره اش مشغول فکر است و منظورش اصلا بی اهمیتی و کمی علاقه به زن نیست.

ولی آقایان باید بدانند که همین سکوت و حرف نزدنشان به تنهایی برای زن ایجاد نا امنی کرده و زن در تخیلات خود عواقب بدی را پیش بینی می کند.

زنان باید بدانند که هر وقت مردی کم حرف و به لاک خود فرو می رود زیر فشار روحی است و مساله ای دارد با در خود فرو رفتن دنبال راه حل است هرگز در این حالت به درون لاک ذهنی مرد سرک نکشد و سکوت او را بر هم نزند.

زن نباید با آن روشی که خودش آرام می شود در صدد آرامش مرد برآید مرد هم همینطور. این اشتباه بزرگی است. مرد سکوت می خواهد پس سکوت را به او هدیه دهید.  زن دلجویی،توجه و صحبت کردن می خواهد .پس کنارش باشید و توجه را به او هدیه دهید. زن و مرد باید بدانند با روش های متفاوتی از یکدیگر دلجویی کرده و از هم حمایت و پشتیبانی کنند.

 مشکلات بزرگ کم کم شکل می‌گیرند.

مثلا طلاق هم این طور نیست که یهو شکل بگیره! کم کم… گاهی بی‌احترامی‌هایی که در محیط خانواده و نسبت به خانواده همسر وجود دارد، کم کم طرف مقابل را برای ادامه زندگی دلسرد می‌کند. گاهی قدرنشناسی‌هایی که مرد نسبت به وظایف سنگین همسرش در خانه بروز می‌دهد یا کنایه زدنهای زن به شوهرش در مورد جایگاه شغلی و درآمدش کم کم او را دلسرد می‌کند. گاهی یک رابطه به ظاهر کوچک مرد یا زن با جنس مخالف در محل کارش، به عنوان رابطه‌ی و… کم کم رابطه همسران را سرد می‌کند.

گاهی کم توجهی همسران نسبت به هم و درک نکردنِ همدیگر و اینکه سرشون فقط تو گوشی باشه و حتی موقع صحبت هم به هم توجه نکنند؛ کم کم رابطه‌ها را سرد می‌کند. گاهی اختلافات کوچک بی‌اهمیتی که هیچ کس حاضر به کوتاه آمدن نمی‌شود، کم کم بزرگ می‌شود و زندگی سرد می‌شود. مواظب این کم کم‌ها باشید تا زندگی زیبای خودتون رو حفظ کنید تا همیشه خوشبخت و شاد باشید.

لطفا با مطالعه این متن فوری یاد رفتارهای نامناسب همسرتان نیاُفتید! بلکه سعی کنید خودتون رو اصلاح کنید تا ایشون هم از شما تاثیر گیرد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *