تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تربیت در سکوت شکل میگیرد

تربیت در سکوت شکل میگیرد

تربیت در سکوت شکل میگیرد. اگر مسیر و جاده را به درستی نشناسیم نمی توانیم آن را درست علامت گذاری کنیم. کودک منحرف می شود بعد کتک می خورد و مجازات می شود. در حالی که ما باید جاده را علامت گذاری کنیم و به همین دلیل اصل و اصول مهم هستند.

تربیت در سکوت شکل میگیرد

اگر این دو را نشناسیم و برایمان شفاف و روشن نباشد آن وقت مجبوریم که خشونت به کار ببریم. تنبیه ابزار تربیت است و تربیت ایمن سازی جاده رشد است و رشد جهت دارد.

اصل خود را ببینید که کجاست؟

اصل باید برای تک تک ما روشن باشد یک مسـئله ی مهم در جامعه ما این است که در زندگی ده ها اصل داریم. در صورتی که اصل یکی باید باشد. به این دلیل است که سردرگم و گیج هستیم. نمی دانیم که با بچه هایمان چه باید بکنیم چون اصلاً نمی دانیم بچه هایمان چه می خواهند. آیا نقطه اصل ما تحصیل است. آیا پول است. دلبستگی است. محبت است. باید برای خودمان شفاف کنیم. خوب پول لازمه. بله پول لازمه اما آیا اصل ما هست یا نه.

آیا تحصیل مهم است؟ تحصیل بسیار مهم است اما هرگز ارزش نیست. اگر به عنوان مثال تحصیل که جزو حوزه ی اهمیت ها است را در جای ارزش ها بگذاریم. راه را اشتباه رفته ایم و به دنبال آن بقیه مسیر را هم اشتباه می رویم.

علم چیست؟

علم ارزش است، مدرک مهم است. در صورتی که امروزه جایشان با هم عوض شده است و علم را فدای مدرک می کنیم. اهمیت را بالا برده ایم ارزش را پایین آورده ایم. یعنی مدرک را در مرتبه ی ارزش، و علم را در مرتبه ی اهمیت گذاشته ایم. به این ترتیب بقیه ی مسیر نیز اشتباه  شکل می گیرد. وقتی مدرک ارزش بشود. اصول، طبقه ی بالای مدرک و اصل، به اصطلاح فوق تخصص می شود. بعد به کلی از جاده بیرون می زنیم و منحرف می شویم و تا به خاکی نزنیم و اشتباهاتمان را متوجه نشویم و بر نگردیم راه را پیدا نمی کنیم.

اصل را باید بشناسیم

دنبال این نباشید که یک نفر بیاید و به شما بگوید اصل چیست. در دین مان هم به ما این اجازه داده نشده، ما طبق دین و اعتقاداتمان می گوییم که اصل خداوند است چون ۵ تا اصول دین داریم که اولی اش توحید است ۴ تای دیگر طلبمان. می دانید که در اصول دین اجازه ی تقلید نداریم؟ می دانید؟ اکثراً هم که تحصیلکرده هستید، چند ساعت تحقیق تا به حال راجع به توحید داشته اید؟ همون که تو مدرسه بهمون گفته بودند همان را بلدیم.

پس از تقلید هم حتی پایین تریم به همین دلیل است که نمی توانیم ایمان داشته باشیم به همین دلیل است که نمی توانیم توکل داشته باشیم چون خودمان اصل و اصول را نشناخته ایم. اصل را باید بشناسیم و برای شناختن باید کار بکنیم. هیچ راه دیگری هم ندارد به همین دلیل است که ما نسخه نمی دهیم. اگر منتظرید که من بگم اصل چیه اگر دوسال دیگر هم منتظر بمانید از من نخواهید شنید باید خودتان بروید و پیدا کنید

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *