تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بچه ها بزرگ میشن و تغییر میکنند

بچه ها بزرگ میشن و تغییر میکنند

صبور باشید، بچه ها بزرگ میشن و تغییر میکنند. به یاد داشته باشید که فرزندتان در هر سنی که باشه و هر رفتاری داشته باشد ،فقط برای مدت کوتاهی در این سن خواهد بود.  پس از هر دوره سنی او لذت ببرید.

بچه ها بزرگ میشن و تغییر میکنند

مطمئن باشید دوره شلوغ کاری ها ریخت و پاش کردن ها بی نظمی ها تلویزیون نگاه کردن های افراطی تکلیف نوشتن ها لجبازی ها مخالفت کردن ها و … خواهد گذشت. ماندگار نیست. زمان هایی که خسته می شوید یا احساس می کنید نمی توانید فرزندتان را مدیریت کنید و یا فکر می کنید انگار هیچ روش فرزند پروری روی او جواب نمی دهد برای دقایقی هیچ کاری نکنید.

به هیچ چیزی فکر نکنید. زمانی که خیلی از فرزندتان عصبانی هستید  به عمق چشمانش نگاه کنید. معصومیت نگاهش آرامتان میکند و به یادتان می آورد که هیچ کار او تعمدی و به قصد آزار شما نیست. فرزندان ما برای رشد و تکامل به مهربانی صبوری و کودک درون ما احتیاج دارند. دریغ نکنیم.

خبر چینی و خبر آوری کودک

شما هم حتماً شبیه این شکایت‌ها رو از کودکتون شنیده‌اید: « باران نمی‌ذاره منم بازی کنم!» یا «سارا داره از درخت می‌ره بالا!» سرعت بچه‌ها در کشف تخلف، از سرعت سوپرمن در پیدا کردن آدم‌‌ بدها هم بیشتره و اون‌ها از لو دادن متخلفان نیز خجالت نمی‌کشن!

وقتی خبر فقط افشا کردن کاری ساده نیست که کودک دیگه مرتکب شده و عمل دوستش واقعاً به نظرتون نادرسته، کودک متخلف رو مجازات نکنید، زیرا روایت فرزندتون از اتفافات ممکنه اندکی تحریف شده باشه و شما با این کار باعث شوید عادت «خبر چینی» رو در او تقویت ‌کنید. واضحه که در چهار سالگی، فرزندتون اون قدر آگاه، توانمند، دانا و مجهز نیست که هر تعارض و کشمکشی رو به تنهایی مدیریت کنه. بنابراین پا پیش بذارید، در مورد اون صحبت کنید، با کمک خودش راه‌ حل‌هایی پیدا کنید و بعد کنار بکشید و ببینید چکار می‌کنه!

با این کار به تدریج فرزند خود رو توانمند می‌کنید تا سعی کنه برخی کشمکش‌های جزئی زندگی‌ اش رو به تنهایی حل و فصل کنه. به‌ طور کلی، این مورد «خبر آوری» رو خودتون باید به شکل کامل نظارت و مدیریت کنید تا کودک پیام شما رو در مورد اینکه چه خبری رو بگوید و چه شکایت‌های بی‌ اهمیتی رو در مورد دوستاش نگید، کم‌کم متوجه شه.‍

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *