تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بروز خشم در نوجوان

بروز خشم در نوجوان

هنگام بروز خشم در نوجوان چه کنم؟ هنگامی که یک نوجوان خشمگین است. ممکن است برخی راه‌ های موثر برای کمک به کنترل و مدیریت خشم او وجود داشته باشد.

بروز خشم در نوجوان

خشم در نوجوانان تا حدودی ناشی از زیست شناسی است. مغز نوجوانان هنوز در حال رشد است و بدن آنها مملو از هورمون هایی است که بر خلق و خوی تأثیر می گذارد. خشم در نوجوانان نیز می تواند نشانه مسائل عمیق تری باشد. تحریک پذیری، نوسانات خلقی یا طغیان ممکن است علائم اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی و PTSD باشد. در زیر تعدادی از مواردی که می‌توانید به عنوان والد یا مربی یک نوجوان در نظر بگیرید. را برای کمک به مدیریت خشم در نوجوان ارائه می‌دهم:

  • آرام کردن جو: سعی کنید به نوجوان فضایی آرام و امن ارائه دهید. تا احساس راحتی و امنیت کند.
  • گفتگو و شنیدن: گوش دادن به نیازها و احساسات نوجوان و برقراری ارتباط با او می‌تواند به کاهش خشم و افزایش احساس کنترل در او کمک کند.
  • تشویق به استفاده از راه‌های سالم برای بیان خشم: آموزش به نوجوان که چگونه احساسات خود را به صورت موثر و سالم بیان کند. می‌تواند به کنترل خشم کمک کند.

آموزش به نوجوان تکنیک‌ های آرام‌ بخشی

  • به نوجوان آموزش دادن تکنیک‌های تنفس عمیق، تمرینات آرام‌بخشی و تکنیک‌های مدیریت استرس می‌تواند در کاهش خشم و افزایش آرامش و تمرکز کمک کند.
  • تشویق به ورزش و فعالیت‌های بدنی: فعالیت‌های ورزشی و بدنی می‌تواند به تخلیه انرژی منفی و کاهش خشم کمک کند.
  • جلوگیری از تشدید خشم: سعی کنید از ایجاد موقعیت‌هایی که ممکن است خشم نوجوان را تشدید کند. پرهیز کنید و به او کمک کنید تا راه‌ های سازنده‌تری برای برخورد با خشم پیدا کند.
  • مشاوره حرفه‌ای: در صورتی که مشکل خشم نوجوان به طور مداوم و شدید ادامه دارد. ممکن است نیاز به مشاوره حرفه‌ای از یک روانشناس یا مشاور خانواده باشد.

به عنوان والد یا مربی، اهمیت دارد که با احترام و توجه به احساسات نوجوان، او را در مدیریت خشم و احساساتش یاری کنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *