تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

برخورد مطلوب و درست با فرزند

برخورد مطلوب و درست با فرزند

یک مادر یا پدر توانا و دانا کسی است که هنگام بروز یک مسئله، با شکیبایی و متانت به دنبال روش برخورد مطلوب و درست با فرزند باشد. چه بسا که یک برخورد مطلوب با مسئله در یک فضای صمیمانه و محرمانه، مانند طرح یک سؤال، فارغ از هرگونه پیش‌ داوری، به حل شدن مسئله منجر شود.

اجازه دهید برخورد شما با کودک، خوشایند باشد و یک خاطره مطلوب ایجاد کند. اجازه دهید دیدار شما برای کودک «آرامش بخش» باشد نه «اضطراب آفرین».

برخورد مطلوب و درست با فرزند

هنگامی که با نوجوان روبه رو می شوید، سعی کنید با او برخورد مثبت داشته باشید، از کلمه ها و جمله های تشویق آمیز استفاده کنید. به دنبال بزرگ کردن نکته های مثبت او باشید، نه عیب جویی و ایراد گرفتن، منظور این است که رفتارهای مطلوب فرزندتان را تحسین کنید و توانایی های او را در نظر داشته باشید و در مقابل از سرزنش کردن و خجالت دادن او پرهیز کنید.

راه های برخورد با مشکل

هنگام روبه رو شدن با یک مشکل همواره این را در نظر داشته باشید که «خود مسئله در یک طرف و شیوه ی برخورد با مسئله در طرف دیگر قرار دارد. » مفهوم این جمله این است که با یک مسئله واحد می توان با راه های گوناگون برخورد کرد و راه حل های متفاوتی در پیش گرفت. بدیهی است هر شیوه برخورد، پیامدهای متفاوتی به دنبال خواهد داشت.

چه بسا یک برخورد درست و مثبت با مشکل مورد نظر، در فضای صمیمانه از طریق طرح یک سؤال و توضیح خواستن همراه با مهربانی و تقاضای اطلاعات، به روشن شدن و حل مسئله منجر شود.

سخن آخر

نکته شایان توجه این است که در بدترین انسان‌ها، آن قدر خوبی هست و در بهترین انسان‌ها آن‌ قدر بدی هست که از چشم ما پنهان مانده‌اند. لذا شایسته نیست در جستجوی خطاهای کودک یا نوجوان باشید. زیرا که، هر کس از ظن خود شد یار من. قضاوت‌ها در اکثر موارد پایه‌های ارزشی دارند. بنابراین همواره با برخورد مطلوب و درست با فرزند به او نزدیک شوید و سعی کنید با نگرش مثبت توانایی های او را مورد توجه قرار دهید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *