تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

آرامش خود را حفظ کنید

آرامش خود را حفظ کنید

زن یا مرد عصبانی زندگی را بر دیگری دشوارمی سازد. حساسیت های بی مورد و پرخاش و توهین و بی احترامی صفات مذمومی هستند که علاوه بر آن که طرف مقابل را ناراحت می کنند، به خود شخص نیز زیان می رسانند. در چنین مواقعی باید آرامش خود را حفظ کنید ، آنگاه خشم همسر را آرام و توجه او را به امور دیگری جلب نمود و برای پالایش روانی او گفتگویی دو نفره انجام داد تا وی با بیان ناراحتی ها آرام گیرد.

آرامش خود را حفظ کنید

اگر خطایی از همسر خود دیدید، زود از کوره در نروید و سفره دلتان را نزد هر کس باز نکنید. به خصوص پیش پدر و مادر خود درد دل نکنید. زیرا این کار موجب سرافکندگی همسرتان می شود و امکان آشتی را بسیار ضعیف می کند. اگر رابطه شما با همسرتان تیره شد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. متین و خونسرد باشید و گرنه رفتارتان غیر منطقی می شود؛ و ممکن است دست به کاری بزنید که موجب پشیمانی شما شود. سعی کنید بر عصبانیت خود غالب شوید .

راه های تداوم عشق

اگر می خواهید عشق و علاقه خود را به همسرتان تداوم ببخشید. نخست باید یاد بگیرید که زمان کافی را برای با هم بودن و ابراز محبت اختصاص دهید. رابطه صمیمانه گذشته را تجدید کنید. به انگیزه عشق و ازدواجتان بیندیشید. با همسرتان درباره نخستین روزهای آشنایی و دوران خوش زندگی گفتگو کنید؛ زیرا یادآوری شادی ها و رویدادهای شیرین آن روزها، هم وجودتان را گرم می کند و هم تازگی و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.

روش انتقاد از همسر

اگر میخواهید از همسرتان یا افراد دیگر انتقاد کنید، آن را در بین دو عبارت مثبت قرار دهید. به این صورت جمله مثبت + جمله منفی + جمله مثبت.

مثال: تو مرد سخت کوشی هستی، اگر چه ما را به تفریح و بیرون نمی بری، اما به نیازهای منزل حساسی . تو خیلی مهربونی، اگر چه به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشوم، ولی می دونم دوستم داری. تو آشپز بی نظیری هستی، اگر چه برنجت امروز شور شده ، اما خورشتت معرکه هست.

قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده، و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت.

سخن آخر

همسرانی موفقند كه در گفتگو با هم صدای خود را بلند نكنند. تماس چشمی‌ برقرار كنند. بخوبی به حرف‌های طرفشان گوش كنند. اگر نكته‌ای را متوجه نشدند، در مورد آن محترمانه سوال کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *