تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

روان درمانی

نمونه هایی از روان درمانی

روان درمانی به شیوه هایی گفته ميشود .که در آن مشکلات روانی و عاطفی از طریق بیان مشکلات به یک درمانگر و گفتگو با او درمان میگردد. روان درمانگر به شناخت شما از خود و بهتر شدن توانايي مقابله تان کمک ميکند. نمونه هایی از روان درمانی : 

  • درمان از طریق مواجهه:

یکی از انواع روان‌ درمانی است که در آن به فرد کمک میشود. که به مواجهه با عواملی بپردازد .که برایش ترسناک یا اضطراب‌ آور است. این درمان برای اختلالاتی مانند وسواس و برخی انواع هراس کاربرد دارد. «مواجهه همراه با اجتناب از پاسخ». بهترین شیوه روان‌ درمانی برای افراد مبتلا به «اختلال وسواسی- جبری» است. در این روش به فرد آموزش داده میشود .که بتواند با موضوعی که فکرش را مشغول میکند. مواجهه داشته باشد .  بتواند اضطراب ایجاد شده را تحمل کند . رفتارهای اجباری برای رفع اضطراب را انجام ندهد.

به عنوان مثال، فردی که مشغولیت زیاد فکری با موضوع شستشو دارد .در این روش درمانی یاد میگیرد .که بتواند با آنچه تصور میکند تمیز نیست .مواجه شود. اضطراب حاصل از این مواجهه را بدون شستشوی زیاد (پاسخی که با اجبار همراه است)، تحمل کند. در نهایت، هم اضطراب وی کاهش می‌ یابد .هم ظرفیت‌ اش برای تحمل اضطراب افزایش پیدا میکند.

  •  روان‌ درمانی تحلیلی:

این شیوه از درمان به تعارضات ناخود آگاهی مپپردازد .که برای فرد مراجعه‌ کننده عامل اضطراب و ناراحتی شده‌ اند. وجود تمایلات متعارض، اضطراب ایجاد میکند. هدف این است که فرد به سطح عمیق‌ تری از آگاهی نسبت به خود دست یابد. به منشأ رفتارها، تفکر و عواطف‌ اش واقف شود. لازم به ذکر است که در روش‌ های درمان رفتاری، علامتی که مورد توجه درمانگر و هدف درمان است، یک رفتار است. در درمان‌ های شناختی، تفکر فرد حائز اهمیت بیشتری است .برای بهبود علایم، لازم است نحوه تفکر فرد، و نگرش او نسبت به خود، دنیا و آینده تغییر کند.

هرچند که در درمان‌ های شناختی نیز به عواطف فرد اهمیت داده می‌ شود. در درمان‌ های تحلیلی، عواطف نقش پررنگ‌ تری دارد . فرض بر این است که ابتدا باید عواطف فرد سامان یابد تا او بتواند تفکر خود را تغییر دهد .در نهایت، علایم رفتاری بهبود یابد. در این درمان، «دفاع‌ های روانی» (روش‌ های  ناخود آگاهی که فرد برای غلبه بر تعارضات ناخودآگاه به کار میگیرد ) اهمیت ویژه‌ ای دارند. یک هدف این نوع از درمان، استفاده از روش‌ های بالغانه‌ تر برای غلبه بر مشکلات درون‌ روانی و بین فردی است.

در این متن نمونه هایی از روان درمانی را بیان کردیم . اگر به دنبال روان درمانگر خوب هستید . با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *