تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علل اختلاف

علل مهم ایجاد اختلاف زناشویی

مهم ترین عامل اختلافات در زندگی زناشویی چیست ؟ یکی از علل مهم ایجاد اختلاف زناشویی ، حاضر جوابی و سپر دفاعی در دست گرفتن است . باعث ادامه و تنش زایی جر و بحث در زندگی می شود . 

علل مهم ایجاد اختلاف زناشویی

بسیاری از زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک با همسرشان مانند دوستانشان رفتار میکنند . یعنی به همان شکل لجباز و یا حاضر جواب هستند . آنها فکر میکنند در روابط زناشویی و در مقابل همسرشان هم می توانند همین رفتار را داشته باشند . غافل از اینکه زندگی مشترک عرصه رقابت زن و شوهر نیست . اگر بخواهند مدام به پاسخ دهی بپردازند . در برابر هم قد علم کنند. کانون گرم خانوادگی شان پاشیده خواهد شد .

در رابطه با دوستان حاضر جوابی و پاسخ هایی بعضا تند و تیز به حساب شوخی گذاشته می شود . به زودی فراموش می شود . اما در زندگی خانوادگی این نوع برخورد مقابل به مثل را به دنبال می آورد . تلافی کردن های مدام آتش اختلاف را دامن می زند .  خانه را به میدان جنگ تبدیل میکند .

راه چاره

بنابراین در برخورد با همسرتان از لجبازی دوری کنید . اگر مسئله ای وجود داشت با آرامش و سیاست آن را خنثی کنید . به یاد داشته باشید شما قرار است . سال های سال کنار هم زندگی کنید . مسلما اگر در این زندگی رابطه ای دوستانه و صمیمانه حکم فرما باشد . لحظات زندگی لذت بخشی را کنار هم خواهید گذراند .

در صورتی که با همسرتان اختلاف نظر دارید . سعی کنید بدون جارو جنجال و با منطق نظراتتان را مطرح کنید . اگر همسر شما یک بار به حرف شما عمل نکرده است . آن را بهانه برای جبهه گیری قرار ندهید .

به جای این کار سعی کنید گذشته را فراموش کنید . برای موضوع جدید تصمیم عاقلانه ای بگیرید . اگر همسرتان یک روز با ناراحتی و بی حوصلگی با شما رفتار کرد . شما به جای اخم و ناراحتی سعی کنید علت رفتار او را جویا شوید . در بر طرف کردن ناراحتی او بکوشید . نه اینکه با رفتارتان به ناراحتی او اضافه کنید .

در صورتی که  خواهان کسب دانش در باره علل مهم ایجاد اختلاف زناشویی هستید با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *